פרסום ראשון

'הפלג' מתאחד: יפגינו במוצ"ש נגד מעצר העריק

לאחר ויכוחים בצמרת הנהגת 'הפלג' בחודשים האחרונים, כעת הם חוזרים לשתף פעולה. במוצאי שבת הקרובה תיערך הפגנת ענק עם תזמורת מול כלא 4 נגד מעצר העריק (חרדים)

יענקי כץ | כיכר השבת |
(צילום: Gili Yaari/Flash90)

לאחר שלושה שבועות בהם נמצא העריק, הרב יהודה טומבק במעצר, 'הפלג הירושלמי', יוצא למאבק ראשון בעדו, ובמוצאי השבת הקרובה תיערך מחאה מלווה בתזמורת מולא כלא 4 הצבאי בצריפין.

הבוקר (שישי), ה'ועדה להצלת עולם התורה', קיבלה החלטה על מעמד חיזוק מיוחד שיערך במוצאי שבת מול כלא 4 שבצריפין, הועדה מארגנת הסעות מיוחדות מהריכוזים החרדים, כאשר המטרה היא לחזק את רוחו של האברך הכלוא, שיאלץ להדליק את נרות החנוכה בתוך הכלא.

הפגנה על מעצר עריק. ארכיון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

כזכור לפני כשלושה שבועות נעצר בנתב"ג האברך יהודה טומבק, בעת שעשה את דרכו לקברי צדיקים באירופה. הוא הועבר לכלא 4 ומשפטו מתנהל בימים אלו, מעצרו כזכור הוארך בחודש עד י"ב טבת אז יוחלט על ההמשך.

כפי שדווח ב'כיכר השבת' בפלג הירושלמי היו חילוקי דעות בין הרבנים ועסקנים, לעומת הגר"צ פרידמן שתמך בהפגנות, היו שהתנגדו להפגנות וחסימות כבישים בגין מעצרו.

הבוקר הוחלט ב'ועדה להצלת עולם התורה' על מעמד חיזוק מיוחד שיערך במוצאי שבת מול כלא 4 שבצריפין, הועדה מארגנת הסעות מיוחדות מהריכוזים החרדים לכלא 4, המטרה היא לחזק את רוחו של האברך הכלוא, שיאלץ להדליק את נרות החנוכה בתוך הכלא.

המכתב של הגר"ש מרקוביץ

בבירור שערך 'כיכר השבת' מגלה כי כתב אישום צבאי חמור הוגש נגד האסיר יהודה טומבק, וזאת משום שהוא נחשב עריק למעלה מחמש שנים.

אולם עו"ד מנחם שטאובר הנחשב לעורך הדין המומחה ביותר בתחום הצבאי, כופר באשמה והביא הוכחות רבות כי דינו של טומבק אינו כשאר הנעדרים משירות שלא ברשות ובכוונה תחילה, לאור זאת ביום ראשון הקרוב בשעה 10:00 בבוקר יובא התיק לדיון בפני נשיא בית הדין הצבאי.

בתוך כך, כדי לחזק את רוחו של האברך שיגר לו בימים האחרונים ראש ישיבת פוניבז' הגר"ש מרקוביץ מכתב חיזוק המתפרסם כאן לראשונה, בו כתב לו "אשריכם שנתפסתם על דברי תורה בעמידתכם האיתנה נגד גזירת הגיוס".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר