דרמה במפלגות הסרוגות

הבית היהודי מתאחד עם 'עוצמה': 'מאתגרים את סמוטריץ''

מפלגת הבית היהודי בראשותו של שר החינוך, רפי פרץ הודיעה על איחוד עם 'עוצמה יהודית' של איתמר בן גביר. האיחוד יהיה "במודל 2019", לעת עתה, סמוטריץ' ומפלגתו נותרו בחוץ (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

בחירות 2020: איחוד ראשון במפלגות הימין. הבוקר (שישי) נפגשו שר החינוך ויו"ר הבית היהודי, ח"כ רפי פרץ ויו"ר "עוצמה יהודית" עו"ד איתמר בן גביר וסיכמו על ריצה משותפת בבחירות הקרובות במתכונת בחירות אפריל 19'.

בבית היהודי ובעוצמה יהודית קוראים לאיחוד הלאומי ולשר בצלאל סמוטריץ' להצטרף עוד היום לאיחוד השורות ואחדות הציונות הדתית, האיחוד הלאומי הוא חלק בלתי נפרד מאיחוד מפלגות הימין.

על פי החלוקה מקום ראשון שייך לרב רפי פרץ, המקום השני שמור לשר בצלאל סמוטריץ במידה ויחליט להצטרף, במקום השלישי משובץ איתמר בן גביר, כך שמספיק שהרשימה תעבור את אחוז החסימה בשביל שבן גביר ייכנס לשמש כח"כ.

יו"ר הבית היהודי השר רפי פרץ מסר: "יש לנו מחוייבות למחנה הימין, אסור שקולות ימין ילכו לפח. הבחירות האלו גורליות לממשלת הימין ולציונות הדתית. הצורך באחדות היא צו השעה".

עוד אמר: "אנו מאחדים את השורות ויוצאים יחד קדימה. קורא לשר בצלאל סמוטריץ׳ להצטרף וללכת יחד עוד היום כדי שהפעם תוצאות הבחירות יהיו ברורות".

יו״ר עוצמה יהודית עו״ד איתמר בן גביר מסר: אנו שמחים על החיבור שנוצר הבוקר ומביא בשורה למחנה הימין. החיבור בין עוצמה לבית היהודי יציל את את הימין ויביא ל-61 מנדטים להקמת ממשלת ימין".

דבריו של בן גביר בבחירות הקודמות - לאחר שניסיון האיחוד לא צלח

כזכור, איילת שקד החליטה אתמול לאחר התלבטות ממשוכת להישאר במפלגת "הימין החדש" ותשמש כמספר 2 של נפתלי בנט.

כעת נותר לראות האם השר בצלאל סמוטריץ יצטרף לבית היהודי, או שמא ירוץ עצמאית במסגרת האיחוד הלאומי.

התגובות במערכת הפוליטית

יאיר לפיד על הריצה המשותפת של הבית היהודי עם עוצמה יהודית: הריצה של הבית היהודי עם החבורה הגזענית והאנטי-יהודית של ״עוצמה יהודית״ היא חרפה על ראש הציונות הדתית. הם איבדו היום את הזכות לדבר על ערכים יהודיים.

מכחול לבן נמסר בתגובה לחיבור בין הבית היהודי לעוצמה יהודית: "מורשת כהנא חיה ובדרכה לכנסת ישראל רק בשל מצבו המשפטי של נתניהו. הבחירות הקרובות הן שעת הכרעה- ממשלת חסינות משיחית וגזענית או ממשלת פיוס לאומית ממלכתית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר