צפו בברכה

בוריס ג'ונסון מחזק את היהודים: בריטניה בלי היהודים היא לא בריטניה

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון פרסם לכבוד חג החנוכה סרטון מיוחד ליהודי הממלכה בו הוא מחזק אותם אל מול האנטישמיות ומצהיר כי כל בריטי ראוי עומד לצדם. צפו (עולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: דאונינג 10)

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, שחגג בשבוע שעבר ניצחון גדול מאד על יריבו האנטישמי, יצא לכבוד חג החנוכה בברכה מצולמת עם תמיכה גלויה במיוחד ביהודים וכמובן גם עם הומור בריטי יבשושי כמיטב המסורת.

"לכל ידידינו היהודים, שכנים וקרובים, היכן שאתם נמצאים בעולם, תנו לי לאחל לכם חנוכה שמח מאד

יש לכם את כל הסיבות להיות שמחים בזמן זה של השנה. אחרי הכל, לצד ההנאה מהלטקס והסופגניות והיה לי את ההנאה לאפות כמה כאלה בעצמי כאשר ביקרתי בגולדרס גרין במהלך קמפיין הבחירות מי יכול להתווכח עם חג בו הילדים מקבלים מתנה כל יום במשך יותר משבוע?

וזה הזמן לחגוג לא רק את הנס של השמן אלא גם את הזהות המיוחדת שלכם. להציג את החנוכיה בחלון ולומר לעולם כמו שיהודה המכבי וחבורתו הקטנה והמצוידת באמצעים דלים אמר לאנטיוכוס השלישי ולצבא היווני האדיר לפני כל כך הרבה שנים - "אני יהודי ואני גאה בזה".

וזה מאד חשוב עכשיו, בגלל שאני יודע שהשנים האחרונות לא היו קלות עבור יהודי בריטניה, בתקשורת, ברחובות ובמיוחד ברשת. אנטישמיות הייתה במספרים מעוררי דאגה החלה לזחול מתחת לאבנים והחלה שוב לפעול ולהפיץ את השנאה למרחקים.

אבל כאשר אתם מדליקים את החנוכיה הלילה ובלילות הבאים אני רוצה שתזכרו את זה, כאשר המכבים גרשו את כוחות החושך מחוץ לירושלים הם היו צריכים לעשות את זה בכוחות עצמם. היום כאשר יהודי בריטניה מנסים להניס את האפלה של האנטישמיות, יש לכם כל אדם ראוי במדינה הזאת שעומד לצדכם, כי בריטניה לא תהיה בריטניה ללא הקהילה היהודית
ואנו עומדים אתכם וחוגגים אתכם בחנוכה ובמהלך השנה כולה

חג חנוכה שמח".

ג'ונסון ידוע בתמיכתו הגלויה בישראל ובידידותו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. בשבוע שעבר לאחר ניצחונו הגדול על ג'רמי קורבין אמר ג'ונסון, "נעצור גופים ציבוריים שלקחו לעצמם את החירות להחרים מדינות זרות - חרמות שבתדירות מעוררת בחילה, הם נגד מדינה אחת: ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר