המהפכה הצרפתית

יהודי פריז וגלילותיה מצטרפים ללימוד הדף היומי

לרגל תחילת מחזור הי"ד בדף היומי, ב'דרשו' נענו לבקשת יהודי צרפת לסייע בחיזוק השיעורים בדף היומי ובהלכה • ראש מטה ההדרכה בארגון ביקר בפריז: "יש צימאון אדיר לתורה בצרפת" (חרדים)

(צילום: יח"צ)

לקראת סיום הש"ס ההיסטורי בפריז באולם 'דום דה פריז', בימים האחרונים יצאה משלחת מיוחדת של 'דרשו' לסבב בצרפת. בראש המשלחת עמדו, הרה"ג רבי אביגדור ברנשטיין מראשי 'דרשו', והר"ר מתתיהו גינסברגר – ראש מטה ההדרכה בארגון 'דרשו', כאשר בפריז ליוו אותם רבני 'דרשו' בצרפת, ר' נפתלי לוי ור' שלמה אלחדד.

מסע חיזוק זה הינו המשכו הישיר של מסע חיזוק בראשות הג"ר חזקיהו מישקובסקי אשר יצאה לפריז לפני כמה חודשים על מנת לעורר את הציבור לקראת מעמד סיום הש"ס הגדול ביותר שידעה צרפת.

במהלך המסע, נפגשה המשלחת עם עשרות מגידי שיעורים של 'דרשו' שהתכנסו יחד על מנת לקבל עצות והדרכות כיצד להגדיל את כמות המשתתפים בשיעורים וכיצד להוסיף שיעורים חדשים.

הרב גינסבורגר, שמחזיק בניסיון רב הן בהוראה של הדף היומי, והן בארגון שיעורים, ייעץ לרבנים כיצד למסור שיעור בקצרה, על מה לתת דגש, וכיצד להבהיר את הנקודות החשובות מבלי לאבד את ריכוז המשתתפים.

תחילה ביקרה המשלחת בקהילתו של הרה"ג רבי יהודה טולידנו ראש ישיבת "חזון ברוך" וראש מוסדות "מרכז התורה" ברנסי. לאחר מכן המשלחת קיימה כינוס רשמי יחד עם ארגון הגג של היהודים בצרפת, ה"קונסיסטואר", שכינס יחד את כל הרבנים במדינה לדיון בנושא הרחבת לימוד התורה, בהשתתפות הרב יצחק גוגנהיים הרב הראשי לפריז ונשיא הארגון יואל מרגי ובנוכחות 60 רבנים מרחבי המדינה.

במהלך הכינוס, כובד הרה"ג רבי אביגדור ברנשטיין לשאת דברים והרחיב בחשיבות העצומה שדווקא מפריז יישמע קול התורה. גם במהלך אירוע זה נשא דברים ראש מטה ההדרכה הרב גינסבורגר שהשיב על שאלות והדריך את מוסרי השיעורים כיצד לייעל את מסירת השיעור, כיצד להסביר סוגיות מורכבות, וכיצד להרחיב את מעגל הלומדים.

המשלחת נועדה גם עם הרה"ג רבי שלמה שניאור, הרב הראשי של קרטיי ועם הדיין של קרטיי הרה"ג רבי שמעון שרביט. בנוסף נפגשה המשלחת עם הרה"ג רבי מסעוד חמו, רב ברובע ה-19 בפריז, והרה"ג רבי אריאל גאי, הרב של נויי, וחתנו של הרב הראשי של צרפת הגאון רב יוסף חיים סיטרוק זצ"ל.

במהלך המסע הוזמנה המשלחת גם לשאת דברים במוסדות התורה הנודעים של הרה"ג רבי יצחק כץ, רב קהילת "יראים" וראש מוסדות "יד מרדכי", כאשר רבני 'דרשו' עודדו והדריכו את אברכי הישיבה החשובים כיצד להרביץ תורה בפריפריות של פריז, וכיצד לצרף עוד ועוד לומדים, ולקרב יהודים לאבינו שבשמים. המשלחת ביקרה גם אצל הגאון רבי מרדכי רוטנברג אב"ד אגודת החרדים פריז, שפועל ללא לאות, לאורך כל השנה לחיזוק הפעילות התורנית של דרשו במדינה.

"יש צימאון אדיר לתורה בצרפת" אומר הרב מתתיהו גינסברג. "במהלך המסע שלנו כל הזמן קיבלנו שאלות מצד המגידי שיעורים, ומצד אברכים שמתעתדים לפתוח שיעורים באזור מגוריהם. הרושם שלנו הוא שצרפת צמאה לתורה. ממש אפשר להרגיש כיצד יהדות צרפת מבקשת להתחבר לתורה, ועד כמה הם מבינים שרק לימוד קבוע מאפשר חיבור אמיתי למקור החיות של עם ישראל לאורך הדורות בגולה. בצרפת בעיקר, יש חשיבות גדולה לייצר קשר קבוע בין יהודים רבים, שחלקם רחוקים מהווי יהודי, לתורה הקדושה. אנחנו רואים בחוש כיצד הקשר הזה מחייה את אותם יהודים, נוסך בהם גאווה יהודית ורצון עז לחזק את שמירת התורה והמצוות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר