כיפוף ידיים

ארדן שוקל לדחות את מינוי המפכ"ל הקבוע

השר לביטחון פנים זועם על התנהלות המשטרה בנוגע למינוי המפכ"ל הקבוע ומאיים לדחות את המינוי, זאת בגלל שבמשטרה מסרבים להעביר לידיו את תוצאות הפוליגרף (ארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
השר גלעד ארדן ומ"מ המפכ"ל מוטי כהן (צילום: פלאש 90)

משטרת ישראל מתפקדת כבר שנה מאז סיום תפקידו של רוני אלשיך, תחת ממלא מקום המפכ"ל, ניצב מוטי כהן, כעת נראה כי החלפתו או אישורו כמינוי קבוע צפויה להתעכב שוב.

על פי הדיווח ב'כאן ב'', השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, שוקל לעכב את הליך מינוי המפכ"ל שהחל אתמול (שני) באישור היועץ המשפטי לממשלה, בטענה שהמשטרה מסרבת להעביר לו את התוצאות המלאות של בדיקות הפוליגרף שעברו המועמדים לתפקיד.

ארדן פנה למנדלבליט בבקשה שיורה למשטרה להעביר את התוצאות המלאות, והוא צפוי להכריע בעניין בקרוב.

על פי הדיווחים, במשטרה מוכנים להעביר לידי ארדן רק את התוצאה הסופית האם שלושת המועמדים עברו את המבדק בהצלחה או לא, אך לא את תוצאות השאלות עצמן הנוגעות לניצול יחסי מרות. הדלפות ועוד. על פי החוק השר לביטחון פנים אמור לקבל את התוצאות למרות היותן חסויות וזאת כדי שיוכל לקבל את ההחלטה הראויה בנוגע למינויים.

שלושת המועמדים שעומדים על הפרק הם - ממלא מקום המפכ"ל ניצב מוטי כהן, מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון ידיד וסגן המפכ"ל אלון אסור.

על פי ההערכות, לכהן יש את הסיכויים הגבוהים ביותר. הוא הגיע למשטרה בעקבות אחיו הבכור, המפכ"ל לשעבר דודי כהן, והפך לקצין סיור במחוז תל אביב. בהמשך פיקד על מרחב יפתח ועל מרחב ירקון. ב-2014 הועלה לדרגת ניצב והיה למפקד מחוז המרכז. ב-2018 מונה למפקד המחוז הדרומי, אך כעבור שנה הוזעק למלא את מקום המפכ"ל, לאחר שמינוי אדרי בוטל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר