בעקבות 'כיכר'

המצוקה בבית שמש: גפני יעצור תקציבים למשרד התחבורה

בישיבה שהתקיימה היום ב'ועדת הכספים', החליט היו"ר, משה גפני לעצור את תקציבי משרד התחבורה, בעקבות 'כיכר השבת', עד שיסדירו את מצוקת התחבורה בבית שמש (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

תחקיר 'כיכר השבת': ועדת הכספים התכנסה היום (שלישי) והחליטה לסייע לתושבים בבית שמש ולמנוע העברת תקציבים למשרד התחבורה - עד שלא יועבר התקציב עבור התחבורה בבית שמש.

מעקב 'כיכר השבת' בנושא>>>

מי שהעלו את הנושא לדיון היו בין היתר חברי הכנסת; יעקב אשר, ינון אזולאי, מיכאל מלכיאלי, ישראל אייכלר, משה גפני, דוד ביטן, עומר ינקלביץ' וקטי שטרית - המעורבים בנושא.

מי שניהל את הישיבה - יו"ר הוועדה ח"כ משה גפני מ'יהדות התורה', גילה הבנה והזדהות רבה לדרישת התושבים לתגבר באופן מיידי את היקף התחבורה הציבורית בעיר.

בתחילת הדיון שהחל אתמול, יום שני, נדרשה העברת ענק למפעילות התחבורה הציבורית ע"מ למנוע שביתה ארצית, גפני הבהיר כי לא יאפשר אף ההעברה בטרם יאשר משרד התחבורה את תוספות התקציב הנדרשות למערך התחבורה הציבורית בעיר.

האישור המיוחל ממשרד התחבורה התקבל תוך זמן קצר והנוכחים התבשרו על תוספת בת עשרים מיליון שקל לתחבורה הציבורית בעיר, תוספת שיש בה כדי לענות על חלק מרכזי בדרישות התושבים לפחות בטווח המיידי.

אלא שמאחורי הכותרת הבומבסטית, הסתבר שלא מסתתר הרבה, היות והיה מדובר למעשה במחזור של 2 תוספות שכבר הובטחו בעבר, כך ששינוי של ממש במצב התחבורה – לא היה נראה באופק.

נציג התושבים, נתן רובינשטיין, אמר בישיבה: "חשוב לי בראש ובראשונה לשבח את חברי הכנסת על העלאת הנושא לסדר היום וההתעקשות שלהם להביא פתרון למצב. רואים שהנושא קרוב לליבם והליווי והסיוע שאנחנו מקבלים מהם חשובים מאין כמותם".

תחקיר "כיכר השבת" על מצוקת התחבורה בבית שמש

חברי הוועד פנו לח"כים והתלוננו על ההתנהלות של משרד התחבורה: "אם המשרד אכן היה מעביר 20 מיליון שקל אז הייתה כאן בשורה אמיתית גם אם לא מושלמת, מאחר ומדובר בחלק גדול מהתקציב הדרוש שמתקרב לכדי שישים מיליון שקל. אבל זה לא קרה. המשרד בסך הכל העביר תקציב ישן תוך יצירת מצג שווא לפיו מדובר בהעברה חדשה".

"צריך להבין משהו חשוב, לא מדובר על תקציב שאנחנו דורשים יש מאין. במשרד התחבורה קיימים כמעט 300 מיליון שקל שהוקצו למכרז שיצא ב-2017, כאשר מאז הוא תקוע והמכרז הזה לא רלוונטי, ואמור להיפתח ממילא מחדש ולהשתנות לפי ממדי העיר שצמחה מאוד. אנחנו מציעים בסך הכל לקחת את הכסף לתוספות השירות מהתקציב של המכרז", כך חברי הועד בפניה לח"כים.

"משרד התחבורה מתנהל בחוסר תום לב, ומהתל בתושבים ובח"כים. העובדה שבמשרד התחבורה מעדיפים להוליך אותנו ואת הח"כים שולל במקום להעביר תקציב מכסף שכבר קיים במערכת היא תמוהה, מקוממת מחפירה", סיכמו החברים את הפניה.

סיכומי הישיבה בוועדה

ח"כ משה גפני הבהיר שהוא רואה בחומרה את הדברים, אך הסיבה שהוא העביר בכל זאת את התקציב הייתה כדי למנוע שביתה ארצית "שהייתה איום ממשי ומיידי".

הוא הבטיח שבדיון למחרת (יום שלישי) בו הייתה אמורה להיות מאושרת העברה נוספת למשרד התחבורה – היא לא תאושר כל עוד המצוקה לא תבוא על פתרונה.

הבטיח וקיים. בדיון שהתקיים ביום שלישי השבוע בועדת הכספים המתינו נציגי משרד התחבורה להעברה גדולה של עודפי תקציב גדולים, אלא שזו נחסמה בהוראת היו"ר גפני ובהסכמת חברי הכנסת שהשתתפו בדיון. גפני והנציגים האחרים בועדה מסרו לאנשי משרד התחבורה כי דרישת התושבים הגיונית ואפשרית.

"המכרז בעייתי מהרבה מאוד בחינות, אבל עוד לפני כן הוא לא מספק מענה לשנתיים הקרובות. מה התושבים אמורים לעשות עד אז? להמשיך לסבול מתחבורה ציבורית של מדינת עולם שלישי?", תהו.

לטענתם, העובדה שהכסף קיים כבר במשרד בדמות תקציב של 270 מיליון שקל עבור המכרז, הופך את דרישת התגבור לאפשרית וריאלית. כל מה שצריך זה להורות על העברה של שישים מיליון שקל לתגבור מיידי של מערך התחבורה בעיר, זאת במקביל לפתיחת המכרז וכתיבתו מחדש בשיתוף ותיאום עם הגורמים בשטח.

"עם קצת רצון טוב אפשר לשים סוף לחרפת התח"צ בבית שמש כבר מחר בבוקר ולפתור אחת ולתמיד את המצוקה הגדולה בעיר".

התושבים המרוצים, ציינו בסוף הפגישה: "אנחנו מודים לח"כ גפני על ההירתמות שלו לנושא, אך בעיקר אנו מודים ל'כיכר השבת', שלא מרפים מהנושא כבר תקופה ארוכה ובזכותם הגענו לתוצאות מרשימות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר