פרסום ראשון

ב'עדה החרדית' מתלבטים: האם לקיים הפגנה נוספת בשבת?

עסקני 'העדה החרדית' שוקלים לצאת ולקיים שוב הפגנת מחאה בשבת קודש, בעקבות חילולי השבת המתרבים ברחבי הארץ, כך נודע ל'כיכר'. ההחלטה עדיין לא התקבלה (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
ההפגנה בשבת האחרונה (צולם על-ידי גוי)

פרסום ראשון: ב'עדה החרדית' שוקלים לצאת ולקיים שוב הפגנת מחאה בשבת קודש בעקבות חילולי השבת המתרבים ברחבי הארץ, כך נודע ל'כיכר השבת'.

ל'כיכר השבת' נודע כי בקרב עסקני 'העדה' דנו במהלך היממה האחרונה האם לשוב ולקיים מחאה במהלך השבת הקרובה או שמא לדחות זאת לשבת הבאה, מאחר והשבת הקרובה זה עדיין חנוכה וישנו חשש למיעוט משתתפים.

גורם המעורב בפרטים אומר ל'כיכר השבת' כי ישנו סיכוי גדול שיורו לצאת גם השבת להפגנה אך הנושא עדיין לא הוחלט והוא נמצא על שולחן הדיונים.

"בסופו של דבר זה יגיע לידי הרבנים ושם יוחלט סופי אם לקיים את ההפגנה או לא", הוא מבהיר.

כזכור, במהלך השבת האחרונה, הפגינו מאות אנשים במוקדים שונים, בעקבות קריאת רבני בד"צ 'העדה החרדית' להפגין במהלך השבת במחאה על הפעלת תחבורה ציבורית תוך רמיסת קדושת השבת בגוש דן.

עיקר ההפגנות היו בערים ירושלים, בית שמש ובני ברק, ובהם נעצרו לפחות שבעה מפגינים, כאשר רובם שוחררו במהלך השבת.

לאחר תפילת ערבית של ליל שבת, יצאו המפגינים למחות עם קהילותיהם. האדמו"ר מתולדות אהרן יצא עם חסידיו לעבר כביש 1, בהמשך רחוב שבטי ישראל.

המשטרה, שהפעילה מכת"זית עם מים כחולים על מנת להדוף את המפגינים למען קדושת השבת, כיוונה אותו לעבר המקום בו עמד האדמו"ר. עובדה זו הביאה, לדברי עדי ראייה שהיו במקום, להלהטת הרוחות, ולחסידים להתחיל להשתולל, עד שההפגנה פוזרה כעבור מספר שעות.

גם במוקדים שונים נרשמו הפרות סדר ואלימות גם מצד המפגינים וגם מצד כוחות המשטרה. קבוצת קיצונים הפגינה ליד תחנת המוניות ברחוב הנביאים, רכבו של מפקד תחנת המשטרה לב הבירה הותקף על ידי המפגינים. נהג רכב שניסה לעבור במקום בזמן ההפגנה, תוך כדי דריסת מפגינים, הותקף אף הוא.

גם ברחוב נהר הירדן בבית שמש וברחוב ז'בוטינסקי בבני ברק נערכו הפגנות במהלך השבת - שהיו סוערות במיוחד, וכמוהן לא נראו מזה שנים רבות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר