טרגדיה בביה"ח

שני פגים נפטרו ב'אסותא' אשדוד לאחר שנדבקו בחיידק עמיד

שני פגים נפטרו לאחרונה בבית החולים אסותא באשדוד לאחר שנדבקו בחיידק עמיד בפני אנטיביוטיקה. זיהומים בבתי חולים הם גורם מוות על פי ההערכות לאלפי אנשים כל שנה (בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90)

הזיהום בבתי החולים גובה קרבנות: שני פגים נפטרו בפגיית בית החולים 'אסותא אשדוד' לפני כעשרה ימים לאחר שנדבקו בחיידק עמיד בפני אנטיביוטיקה. על פי הדיווח ב'ידיעות אחרונות', פגים נוספים במחלקה נפגעו מזיהום שנגרם כתוצאה מנוכחות החיידק במחלקה.

מדובר בחיידק מזן 'קלבסיאלה פנאומוניה', שבמקרים מסוימים עמיד בפני אנטיביוטיקה, מה שמקשה עוד יותר על הטיפול בחולים. זהו אחד מארבעת החיידקים הנפוצים ביותר בהידבקות מטופלים בבתי חולים.

החשש הוא שבבית החולים לא הקפידו על כללי ההיגיינה הנוקשים שאמורים למנוע הדבקה בחיידק שכזה. סכנת ההידבקות בבתי החולים לחיידק עמיד היא גבוהה וגדלה עוד יותר בשל העומסים בבתי החולים. ההערכה היא שבישראל מתים בין 5,000 ל-7,500 בני אדם מדי שנה מזיהומים מחיידקים עמידים.

ממשרד הבריאות נמסר: "בית החולים דיווח למשרד הבריאות על אודות מקרי הזיהום בפגייה ועובד בשיתוף פעולה מלא עם היחידה הארצית למניעת זיהומים של המשרד בחקירת המקרים ובביצוע הפעולות הנדרשות".

מאסותא אשדוד נמסר: "הפגייה פועלת על פי הסטנדרטים הגבוהים והמחמירים ביותר בכל הקשור למניעת זיהומים. לצערנו, לשני הפגים היו גורמי סיכון רבים שיכלו להוביל לפטירתם. עדיין לא הוכח שזיהום הוא שגרם לפטירתם. בית החולים דיווח למשרד הבריאות בזמן אמת על אודות הזיהום ועובד בשיתוף פעולה מלא ועל פי הנחיית היחידה הארצית למניעת זיהומים. בעקבות האירוע ננקטו כל הפעולות המתחייבות בהתאם להנחיות הגורמים המוסמכים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר