"לפתע הוא שומע צעקות"

תושב רמת אלחנן חווה 'מוות קליני'; הרב קבע: "אמת ויציב"

תושב שכונת רמת אלחנן בבני ברק חווה "מוות קליני", וראה מלאכים דנים אותו ומכריעים להחזירו לחיים. הגאון רבי יצחק זיברשטיין קבע כי זה "אמת ויציב" אך אסר עליו לפרסם (בארץ)

יענקי כץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

יהודים רבים שחוו מוות קליני העידו על תחושת יציאה מהגוף, ראיית אור לבן ומלאכים, הימשכות למנהרה ומפגש עם אנשים קרובים שנפטרו, האם זה אכן נכון?

תושב רמת אלחנן שהיה כמעט 'צמח' והתעורר, הרגיש את אותה הרגשה, כאשר לדבריו מלאכים דנו אותו בשמים והחליטו להחזירו לחיים. לאחר שחזר לעצמו, סיפר את הסיפור ורב השכונה, חבר 'המועצת' הגאון רבי יצחק זילברשטיין קבע כי ודאי הסיפור שייך שיקרה וזה "אמת ויציב".

בעלון השכונתי 'קול ברמה', הובא הסיפור מפיו של הרב ברוך זולברג, שהעיד כי מדובר "באדם מכובד ורציני ששימש במשך שנים רבות בתפקיד חשוב ואחראי ואפשר לסמוך על כל מילה שהוא מוציא מפיו, הדמיונות רחוקים ממנו כרחוק מזרח ממערב" .

הגאון רבי יצחק זילברשטיין (באדיבות המצלם)

וזה דבר המעשה, כפי שמספר הרב זולברג, "לפני כשנתיים קיבל האיש אירוע מוחי חזק מאוד שהכניס אותו למספר ימים לתרדמת ולשיתוק כללי, הוא נלקח לבדיקות הדמיה שגילו שיש לו נזק רציני במוח, הרופאים חיוו דעתם ואמרו שאין לו כל סיכוי לשוב לחיים נורמליים ותקינים, וגורלו נגזר או ל'צמח' או לדבר הגרוע מזה, מה שברור אמרו הרופאים שבריא הוא לא יצא מזה.

"האיש מספר שראה ושמע בעצמו את כל מה שהרופאים אומרים והגדיר זאת שהרגשתו הייתה שהוא היה מעל גופו, בשלב מסוים הוא הבחין באנשים לבושי לבן ללא שראה את פניהם, דנים אותו על מעשיו, לפתע הוא שומע צעקות מכל עבר, וההד של הצעקות הללו אומר ש'יש לו הרבה זכויות, צריכים להחזיר אותו לחיים', לאחר זמן קצר הרגיש שגופו מתחמם והוא חוזר אט-אט לחיים".

הרב המשיך וסיפר כי "עברו כמה ימים והוא מתחיל לחזור לעצמו, לאחר יום יומיים התחיל לדבר ולהזיז את גופו אבל עדיין הכל התנהל בקושי רב, הוא נלקח שוב לבדיקות הדמיה והרופאים כמעט התעלפו - המוח היה נקי למרות כל הערכותיהם הרפואיות, התברר שלא נגרם שום נזק למוח, לאחר זמן קצר שב האיש לקדמותו לתפקד כרגיל במאה אחוז, ללא שום זכר למה שעבר עליו".

"היום הוא יושב בכלל ולומד במשך כל היום ומקדיש את עצמו גם לעשיית חסדים גדולים עם הציבור", מספר הרב זולברג.

תשובת הרב זילברשטיין (באדיבות עלון 'קול ברמה')

הרב זולברג שאל את רב השכונה וחבר 'המועצת' הגר"י זילברשטיין האם קיימת תופעה כזו, הגר"י זילברשטיין השיב במילים אלו בכתב ידו: "ודאי שייך ואמת ויציב".

הרב זולברג אמר לרב זילברשטיין כי האיש מוכן לפרסם את הדבר בשמו בעיתון וזאת כדי לקדש שם שמיים ולהלל את השם יתברך על הנס הגדול, ושאל אם לעשות זאת, אך הגר"י זילברשטיין השיב בשלילה ואמר "שיעשה סעודת הודיה לחברי הכולל ויספר רק להם ולא בעיתון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר