לא רק בחנוכה: 6 טיפים להכנת לאטקעס מושלמים בכל עת

לאטקעס או כרעמזאלאך - בכל בית מכנים אותם בשם אחר, אך הכוונה זהה. המטרה של כולנו היא להכין לביבות תפוחי אדמה נטולות פגמים: פריכות, נדיבות ובעיקר, כאלו שקשה לעמוד בפניהן (אוכל)

כיכר אוכל | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

לאטקעס מטוגנים הם טעימים במיוחד, לא משנה באיזה אופן אתם בוחרים לפרוס את תפוחי האדמה. אבל לביבות תפוחי אדמה שעשויות בצורה מושלמת - פריכות מבחוץ, דשנות מבפנים - הן תענוג עילאי. אז קצצנו וטיגנו שוב ושוב כדי שהטכניקה תהיה מדויקת ויש לנו בשרוול כמה שיטות שיסייעו לכם לשלוט במנה הזו. קראו לפני שאתם מגרדים.

1. הכרת התפודים

כשמגיע הזמן לטיגון, חפשו את הזנים החומים-אדמדמים. למה? תפוחי אדמה קלאסיים אלו מכילים את כמות העמילן הגבוהה הנדרשת, כדי לוודא שהלביבות שלכם לא יתפרקו.

2. גירוד תפוחי האדמה

אם אינכם קצרים בזמן, גרדו את תפוחי האדמה שלכם בחורים הגדולים של פומפיה ידנית, במקום במעבד מזון. פומפיה תניב פיסות דקיקות יותר, מה שמייצר לביבות עדינות וקריספיות יותר. הנחת הפומפיה על גבי מגבת קטנה (בה תשתמשו בכדי לסחוט את תפוחי האדמה בהמשך) עוזרת גם לקצץ בניקוי. באשר לבצל, זה בסדר להשתמש במעבד מזון, מאחר וגירודו באופן ידני היא חוויה מטלטלת ולא נעימה.

3. הסרת לחות

חלקו את תפוחי האדמה והבצל הגרוסים שלכם לקבוצות קטנות, עטפו אותם במגבת והעניקו להם סחיטה טובה. התוצאה הרצויה היא תפוחי אדמה שמרגישים יבשים למגע. שלב זה הוא קריטי מכיוון שמים מעכבים את התגובות הכימיות המתרחשות כאשר האוכל נהיה פריך. במילים אחרות, תפוחי אדמה לחים = לביבות מאכזבות.

4. שמירת העמילן

המים שתסחטו מתפוחי האדמה יהיו עמוסים בעמילן וטבחים רבים מתחייבים על כך שהם מוסיפים מעט מהם לתערובת הלאטקעס. אנו, לעומת זאת, גילינו כי הוספת מעט קמח עושה את אותה הפעולה - וסופגת לחות נוספת בו זמנית.

5. בחירת המחבת המתאימה

כלומר, מחבת שיכולה לעמוד בטמפרטורות גבוהות, מתחממת באופן שווה ויש לה מספיק מקום להחזיק כמה לביבות בו זמנית. כלי בישול עם ציפוי טפלון למניעת הידבקות, נועדו בדרך כלל לשימוש בחום נמוך עד בינוני, לכן בחרו במחבת נירוסטה (רק וודאו להשתמש בשמן רב) או ברזל יצוק במקום.

6. טיהור האוויר

ביטול ריחות שמנוניים לאחר בישול לביבות יכול להיות קשה, גם לאחר מתן ניקוי עמוק לגז ולכלים. הטריק האהוב עלינו? הנחת מספר קערות מלאות במים וחומץ לבן מזוקק בכל רחבי המטבח, במשך הלילה. הן יספגו את כל הריחות הכבדים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר