נתניהו לנשיאות?

גנץ נגד הצעת סער: "פשיטת רגל מוסרית"

ח"כ בני גנץ תקף בישיבת סיעתו 'כחול לבן' את ההצעה שהעלה גדעון סער לפעול למינויו של נתניהו כנשיא המדינה וטען כי נתניהו הוא "ריקבון ערכי" שיש להחליפו (חדשות, ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
גנץ בנאומו (צילום: ללא קרדיט, באדיבות המצלם)

יו"ר 'כחול לבן', ח"כ בני גנץ, יצא הצהריים (רביעי), נגד ח"כ גדעון סער בשל קריאתו למנות את ראש הממשלה בנימין נתניהו לתפקיד נשיא המדינה.

בישיבת סיעה בכפר המכביה ברמת גן אמר גנץ, "אני שומע את הקולות בליכוד שיש למנות את נתניהו לנשיא המדינה. זוהי פשיטת רגל מוסרית של תנועה מפוארת. ז'בוטינסקי ובגין מתהפכים בקברם. את הריקבון הערכי חייבים להחליף".

באשר לאפשרות שנתניהו ירכיב את הממשלה אמר גנץ: "האם נאשם בשוחד מרמה והפרת אמונים יכול לקבל את המנדט להרכבת הממשלה? התשובה היא לא. את הסוגיה הזו נשאיר ליועמ"ש ולבית המשפט ונכבד כל החלטה; כל המפלגות שרוצות להחליף את השלטון צריכות להניח את האגו בצד. אני נמצא עם כולם בשיח מכבד".

לדברי גנץ, "אם נתניהו ישיג בלוק חסינות של 61, אין להחלטות המשפטיות שום משמעות. הוא יפעל לקבל חסינות ויפעל לחוקק את פסקת ההתגברות".

יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד אמר בישיבה: "כל מערכת בחירות יש שאלה: על מה הבחירות. ההנחה של כולם היא שהבחירות על ביבי. שזה בחירות בין "רק ביבי" ל"רק לא ביבי". זה לא נכון. הבחירות הן לא עליו".

לפיד: "מדינת ישראל היא כרגע פרויקט לא מנוהל. יש לנו ממשלה שכל היום מתעסקת בפרקליטות, פרקליטות, פרקליטות. הבנו, אתם בלחץ מהפרקליטות. איך זה רלוונטי לחיים האמיתיים של אנשים אמיתיים? איך זה רלוונטי לחדרי מיון? לתוצאות המזעזעות של הילדים שלנו במבדקי פיז"ה? לילדים בממ"דים בעוטף עזה?".

ישיבת הסיעה של "כחול לבן" התקיימה בכפר המכביה בהשתתפות כל חברי הכנסת בשל הפגרה בכנסת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר