אלימות השוטרים

מח"ש תעמיד לדין שוטר שהכה חייל סתם

מח"ש הודיעה כי תעמיד לדין שוטר שתקף באלימות קשה חייל בתחנת המשטרה. עו"ד בן גביר: "מקווה כי אותו שוטר ישלם על מעשיו וירצה שנים ארוכות מאחורי סורג ובריח" (משטרה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

המחלקה לחקירות שוטרים הודיעה היום (רביעי), כי תגיש כתב אישום נגד שוטר שתקף באלימות קשה חייל צה"ל בתחנת משטרה בירושלים.

התקיפה החמורה אירעה לפני כחצי שנה: חייל צה"ל שנסע באופנוע של חברו ברחוב דוד ילין בירושלים, עוכב על ידי שוטר. השוטר ביקש מהחייל רישיון רכב. החייל הגיש לשוטר את הרישיונות, ולאחר 10 דקות הגיעה ניידת למקום, והשוטר הודיע לחייל כי הוא עצור בחשד לזיוף לוחית רישוי. החייל לא התנגד למעצרו, ועלה לניידת שהסיעה אותו לתחנת משטרת התנועה בבניין כלל שבדוידקה.

אלא שמרגע הבאתו של החייל לתחנה, החלה גם מסכת הייסורים שלו: תחילה סירב השוטר להגיש כוס מים לחייל העצור. החייל עדכן את חברו, בעל האופנוע בפרטי המקרה. חברו הגיע לתחנה, שם הודיעו לו כי האופנוע מוחרם ל-60 ימים. חברו של החייל ניסע להסביר לשוטרים כי מדובר בטעות של מכון הרישוי, אך הם סירבו להתייחס לדבריו. בשלב זה ביקש החייל מהשוטר לעדכן את המפקדת שלו כי הוא עצור, אך הלה הפטיר לעברו "אנחנו נטפל בך".

לאחר 5 דקות ביקש החייל שוב מהשוטר לעדכן את הצבא. בשלב זה, בזמן שהחייל יושב ולא עושה דבר, נכנס השוטר לחדר סמוך למקום בו ישב החייל, כיבה את מצלמת החזה שלו, ואז ניגש אל החייל והחל להלום בעוצמה בפניו. כתוצאה מהאגרופים שספג בפניו, נשבר אפו של החייל, ולפניו נגרמו חבלות של ממש. כל זאת, כאשר 3 שוטרים נוספים עומדים מן הצד ומביטים במחזה, ולא עושים מאומה כדי לעצור בעד השוטר האלים.

לאחר המכות הקשות אותן ספג, ביקש החייל כי יזמינו עבורו אמבולנס. השוטר, שככל הנראה נבהל מתוצאות מעשיו, הודיע לחייל כי הוא משוחרר לביתו (כאשר בתחילה, כזכור, טען כי הוא חשוד בזיוף לוחית רישוי), אך עם זאת סירב לבקשת החייל להזמין אמבולנס. החייל דרש בשנית שיוזמן עבורו אמבולנס, אך בקשתו שוב העלתה חרס, כאשר הוא מדמם ללא כל סיוע על הרצפה.

בעקבות המקרה החמור, הגיש החייל בעזרת עורך דינו איתמר בן גביר תלונה נגד השוטר במחלקה לחקירות שוטרים. הבוקר, הודיעו במח"ש לחייל ולפרקליטו כי התקבלה החלטה להעמיד לדין את השוטר התוקף בגין מעשיו החמורים.

עו"ד איתמר בן גביר אומר בעקבות החלטת מח"ש: "אני שמח כי מח"ש החליטה להעמיד לדין את השוטר האלים ואני מקווה כי אותו שוטר ישלם על מעשיו וירצה שנים ארוכות מאחורי סורג ובריח. לאלימות המשטרתית חייבים לשים סוף, ואפשר לעשות זאת רק באמצעות עונשים קשים ומרתיעים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר