פרסום ראשון

הסאגה ב'דגל' נמשכת: בספרא מעכבים את המינוי של פנחס ארליך

מינויו של פנחס ארליך לתפקיד מנהל האגף לתרבות תורנית בעיריית ירושלים מעוכב על ידי הועדה המקצועית, זאת לאחר טענות שעלו בנוגע לפגמים בהתנהלותו המקצועית (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
גפני וארליך (צילום: שלומי כהן)

הסאגה ב'דגל התורה' בירושלים נמשכת: מינויו של פנחס ארליך לתפקיד מנהל האגף לתרבות תורנית בעיריית ירושלים מעוכב על ידי הועדה המקצועית, זאת לאחר שבעת התמודדותו הופעלו על ידי גורמים שוליים המזוהים עם 'דגל התורה' חוקרים פרטיים נגדו בניסיון למצוא פגם בהתנהלותו המקצועית.

ל'כיכר השבת' נודע כי נכון להיום הצוות המקצועי בעיריית ירושלים מעכבים את מינויו של ארליך, ובעד לאישור הסופי ייעשו בדיקות מקיפות שיבחנו את כשירותו לתפקיד.

מינויו של פנחס ארליך, עורר התנגדות בקרב גורמים ב'דגל התורה' החשים כמקורבים לגאון רבי ברוך סולובייצ'יק, חבר ועדת הרבנים של 'דגל התורה', שביקשו לקדם מועמד מטעמם לתפקיד.

פנחס ארליך, הינו בוגר ישיבת 'חברון גאולה' ומתגורר בבני ברק, לאחר שבעבר התגורר במשך תקופה בצפון, בישוב טלאל, ופעל מטעם ארגון 'איילת השחר'. במערכות הבחירות האחרונות נטל חלק פעיל בפעילות 'דגל התורה'.

ארליך היה מקורב מאוד אל הגרש"י בורנשטיין זצ"ל עד לפטירתו, וכיום מקורב, בין היתר, אל הגרב"מ זילברברג. היה נושא משרה ניהולית ב"רשת המרכז לחינוך מקצועי תיכונים טכנולוגיים לנערים נושרים" לתורה ודרך ארץ והיה שותף בניהול מוסדות חינוך נוספים.

הניסיון לפסול את מינויו של ארליך באמצעות דרכים פסולות, הוביל את רבני 'דגל התורה' לפרסם מכתב חריף בו כתבו כי מדובר ב"מכה רעהו בסתר".

כפי שדווח ב"כיכר השבת", מי שיזם וכתב את המכתב החריף הוא הגאון רבי יוסף אפרתי, אליו צירף הגר"נ זוכובסקי את חתימתו, וזאת לאחר שנודע לו בבירור ומעל לכל ספק כי גורמים ידועים, המקורבים ל'דגל התורה', העבירו לחוקר פרטי את קורות החיים ששלח פנחס ארליך לוועדת מכרזים.

החוקר הפרטי, בעבודה מעט לא מקצועית, חשף את עצמו בשיחות שערך כדי לברר האם קורות החיים ששלח ארליך נכונות, וזאת במטרה להעביר את המידע שניסה להשיג, לגורמי המקצוע בעירייה וכך למנוע את המינוי, אלא שבתחילה לא הושג כל מידע שהיה בו כדי לעורר על המינוי המקצועי של ארליך לתפקיד, והוועדה החליטה למנותו. כעת, הועדה המקצועית מתחבטת שוב במינויו וטרם החזירה תשובה סופית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר