צפו

מעמד סיום הש"ס בבנייני האומה • תיעוד

מעמד סיום הש"ס המרכזי הפותח את מעמדי סיומי הש"ס בארץ נערך היום בבנייני האומה בירושלים – בהשתתפות המוני בני התורה ומגידי השיעורים מכול רחבי הארץ (חרדים)

(צילומים: נעם ריבקין ויעקב כהן)

גדול יהיה המעמד לכבודה של תורה. היום (רביעי) התקיים בבנייני האומה בירושלים, אירוע סיום הש"ס המרכזי בסימן "והערב נא".

במרכז המעמד היה את דברי מרנן ורבנן שהגיעו בזה אחר זה לשאת דברים, והופעתם המרכזית של ענקי הזמר החסידי, מוטי שטיינמץ, יחיאל נהרי ושלמה כהן.

הראשון לציון הגאון רבי שלמה משה עמאר ערך את סיום הש"ס וראש הישיבה הגאון רבי מאיר מאזוז החל מיד בלימוד מסכת ברכות. הגרש"מ עמאר התייחס בדבריו ובירך את הרב ניסים אלקסלסי שהגה, יזם והוביל את האירוע והוביל אותו לביצוע באופן הראוי ביותר, חרף כל האתגרים.

האירוע נפתח עם נאומו ההיסטורי של הראשון לציון, רבי עובדיה יוסף זכר צדיק וקדוש לברכה, שנשא במעמד סיום הש"ס לפני 7 שנים כשהוא ישוב בין יבלחט"א האדמו"ר מבעלזא והגרש"מ עמאר: "תמשיכו בלימוד התורה, תתחזקו בלימוד התורה ותשקדו בה ברצף. לא לדלג אפילו יום אחד - זה דף היומי", אמר אז מרן והאיץ בבני התורה להתחזק בלימוד ההלכה - ה"בית יוסף" ו"השולחן ערוך": "מיום שחרב בית המקדש אין לקדוש ברוך הוא אלא ד' אמות של הלכה'".

הזמר החסידי שלמה כהן עלה לקול תשואות הקהל ופתח את החלק האומנותי של הערב. כשהוא מלווה בתזמורתו של עמי כהן. על הנחיית האירוע הופקדו סגן ראש העיר ירושלים לשעבר אלי שמחיוף שהנחה גם את המעמד ההיסטורי לפני 7 שנים עם גדולי ישראל, והרב ששון טרבלסי, נאמנו של מרן ראש הישיבה הגאון רבי מאיר מאזוז.

קהל ההמונים יצא מגדרו בריקודים סוערים דקות ארוכות עם היכנסם לאירוע של גדולי ישראל מרנן ורבנן, הגאון הרב מאיר מאזוז, הראשון לציון ורבה של ירושלים רבי שלמה משה עמאר.

על במת הרבנים המפוארת באירוע נראו מרנן ורבנן הרבנים הגאונים: הרב הראשי לישראל הגאון הרב דוד לאו, הגאון הרב אברהם יוסף, הגאון הרב צמח מאזוז, הגאונים הרבנים הרב דוד יוסף והגאון הרב אברהם יוסף, והגאון הרב אברג'יל מנתיבות הגאון הרב שלום ארוש, הגאון הרב אליהו אלחרר רבה של מודיעין, הרב הראשי לשעבר הגאון הרב יונה מצגר, הגאון הרב אלעזר רז ראש מוסדות "פלא יועץ", הגאון רב אהרון ירחי רב שכונת מקור ברוך, הגאון הרב אליהו טופיק, הגאון הרב מיכה הלוי רבה של פתח תקווה. הגאון הרב דוד עידן אב"ד "משפט צדק", הגאון הרב חננאל כהן ראש ישיבת "חכמת רחמים". האחים הדיינים, הגאון הרב מסעוד אלחדד, הגאון הרב עמרם אלחדד, הגאון הרב יוסף אלחדד והגאון הדיין הרב ישראל יפרח.

אומן הרגש מוטי שטיימנץ הוציא את הקהל מגדרו בהופעה מרגשת במיוחד, כשהוא מלווה בתזמורתו של רובי בנט. בין השאר ביצע את להיטו "נפשי" ולהיטים נוספים לאורך הקריירה. הזמר שלמה כהן ריגש את בני התורה בשירה משותפת מתוך ההלל והחזן העולמי יחיאל נהרי העלה את מפלס מחיאות הכפיים לשיא אדיר בקולו האדיר לכבודה של תורה

כיכר השבת העביר שידור חי ומיוחד מהאירוע>>>

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר