פיתוח חדש

מערכת לייזר תיירט את בלוני התבערה מעזה

המשטרה פיתחה מערכת הגנה חדשה, שתנסה להילחם בבלוני התבערה המשוגרים מרצועת עזה, בדרך כלל בחודשי הקיץ, וגורמים לשריפות • כך תעבוד מערכת 'להב אור' (בארץ)

ב. ניסני | כיכר השבת |
הכנת בלוני תבערה בעזה (צילום: Hassan Jedi/Flash90)

במטרה להילחם בבלוני התבערה וברחפנים המשוגרים מרצועת עזה לעבר ישראל, פיתחו במשטרה, יחד עם מומחי טכנולוגיה, מערכת חדשה המבוססת על קרני לייזר.

איציק סבן חושף הבוקר (חמישי) בעיתון ישראל היום כי לאחר זיהוי המטרה המערכת לוכדת, עוקבת ומפלילה את הבלון או הרחפן, ננעלת עליו, ובעזרת קרן לייזר ייחודית מפוצצת את הבלון. במקרה של רחפן, היא שורפת חלקים ממנו עד להפלתו.

מערכת הלייזר זכתה לכינוי 'להב אור', ולפי טענת המשטרה, מדובר במערכת הראשונה בעולם שהוכיחה יכולת מבצעית לפוצץ באוויר בלונים ורחפנים.

את הפיתוח, שהחל לפני כשנה, הוביל מפקד מג"ב ניצב יעקב שבתאי. הוא נענה לפתרון טכנולוגי שהציעו שלושה מומחים מתחום האלקטרו־אופטיקה והלייזר. בסיוע מחלקת הפיתוח הטכנולוגי (מפא"ט) של המשטרה, נבנה בתוך שמונה ימים מדגים טכנולוגי. בהמשך נרתמו לסייע גם מחלקת פיתוח תשתיות (מפא"ת) של צה"ל, החטיבה הטכנולוגית (חט"ל) של הצבא ומשקיעים פרטיים.

כיבוי שריפה מבלון תבערה (צילום: דובר צה"ל)

לצורך הפיתוח הקימו שלושת המומחים את חברת אופטידפנס, שחתמה עם המשטרה על הסכם שיתוף פעולה. על הפתרון הייחודי הוגשה בקשה לרישום פטנט.

"זו מערכת שמוכיחה שאפשר ליירט בלונים ורחפנים מבלי לסכן גורמים נוספים באזור המטרה", הסביר ניצב שבתאי, "הפיתוח יאפשר בעתיד הקרוב להתמודד בצורה אפקטיבית עם האיום החדש שאנו מתמודדים איתו בזירה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר