לאחר קרב יצרי

נבחר ליו"ר 'הליכוד': כך הביס נתניהו את סער בפער אדיר

הניצחון הגדול של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בקרב על ראשות הליכוד מול ח"כ גדעון סער: נתניהו הצליח להביס את סער ולקבל 72.5% מקולות הבוחרים. החרדים בירכו את נתניהו (פוליטי מדיני)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, מרים אלסטר, פלאש 90)

הניצחון הגדול של בנימין נתניהו בקרב על ראשות הליכוד מול ח"כ גדעון סער: נתניהו הצליח להביס את סער ולקבל 72.5% מקולות הבוחרים, שהם 41,792 קולות. ח"כ גדעון סער קיבל 27.5%, שהם 15,885 קולות.

אחוז ההצבעה הסופי בבחירות לראשות הליכוד: 49.45%. מדובר באחוזי הצבעה גבוהים ביחס לבחירות קודמות על ראשות הליכוד ב-2014 אז אחוזי ההצבעה עמדו על 47%. אחוזי ההצבעה נחשבים לגבוהים בעיקר בשל מזג האוויר הסוער ממנו חששו בליכוד.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הכריז על ניצחונו בבחירות לראשות הליכוד. נתניהו כתב בטוויטר: "ניצחון ענק! תודה לחברות וחברי הליכוד על האמון, התמיכה והאהבה. בעזרת השם ובעזרתכם, אני אוביל את הליכוד לניצחון גדול בבחירות הקרובות ונמשיך להוביל את מדינת ישראל להישגים חסרי תקדים".

גדעון סער שהפסיד את הבחירות הגיב תוך זמן קצר מההפסד: "מברך את ראש הממשלה על נצחונו בפריימריז. חברי ואני עומדים מאחוריו במערכה למען הצלחת הליכוד בבחירות. ההתמודדות היתה חשובה מאין כמותה לליכוד ולאופיו הדמוקרטי".

סער הוסיף: "אני שלם לחלוטין עם החלטתי להתמודד. זו הייתה ההחלטה הנכונה. מי שלא מוכן לקחת סיכון למען הדרך בה הוא מאמין - לעולם לא ינצח".

נתניהו משוחח במהלך יום הבחירות עם מוחמד סעוד

הראשון לברך את נתניהו היה יו"ר ש"ס השר אריה דרעי: "כשותף לדרך, אני שמח על הבעת האמון הגדולה שקיבלת הערב מציבור גדול. נשמור על גוש הימין ונקים בעזרת ה׳ ממשלת ימין חזקה, שתשמור על הצביון היהודי של המדינה", אמר דרעי.

סגן השר יעקב ליצמן וח"כ משה גפני צפויים להתקשר היום (שישי) לרה"מ ולברכו על ניצחונו.

נתוני האמת

נתון מעניין מגלה כי דווקא בדרום הביס נתניהו את סער בפער ניכר. כזוכר, גדעון סער בנה את התמודדותו בין היתר על "כישלון המדיניות מול עזה", כדבריו.

בקלפי בראשון לציון זכה ראש הממשלה בנימין נתניהו ב-72%, לעומת 28% לגדעון סער. באשדוד זכה נתניהו ב-78% וסער ב-22%. באשקלון קיבל נתניהו 78% וסער 22%. בשדרות, 89% לנתניהו, 11% לסער.

בירושלים זכה נתניהו ב-79% מקולות הבוחרים לעומת 20% לגדעון סער. בחיפה קיבל נתניהו 65% וגדעון סער 35%.

במערכות קודמות הביס נתניהו את יריביו באחוזים הניכרים הבאים - בהתמודדות מול דנון קיבל נתניהו 85% מהקולות ובהתמודדות מול משה פייגלין קיבל 77% מהקולות. בשל כך, כל תוצאה בה ישיג גדעון סער מעל 30%, תיחשב עבורו כהצלחה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר