בחירות לרש"פ?

ישראל תתעלם מהבקשה הפלסטינית ותציל את אבו מאזן

ישראל תתעלם מבקשת הרשות הפלסטינית לאפשר לתושבי מזרח י-ם להצביע בבחירות לנשיאות מה שיביא ככל הנראה לדחייתם למועד בלתי ידוע שיותיר את אבו מאזן על כסאו (ארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אבו מאזן מרוצה (צילום: פלאש 90)

ישראל תתעלם ככל הנראה מבקשת הרשות הפלסטינית שדורשת במכתב לאפשר לתושבי מזרח ירושלים להצביע בבחירות לפרלמנט ולנשיאות הרשות הפלסטינית, כך על פי הדיווח ב-ynet. המשמעות של ההחלטה הישראלית תאפשר לאבו מאזן להודיע כי לא ניתן לקיים את הבחירות אותן הוא כבר דוחה כמה שנים, והוא יוכל להישאר על כיסאו לבינתיים ללא איום.

הדרישה הפלסטינית הועברה לישראל באמצעות מכתב מהשר הממונה על העניינים האזרחיים, חוסיין א-שייח. ההחלטה לקיים את הבחירות התקבלה לאחרונה אחרי שהושגו הבנות בין הרשות הפלסטינית לבין חמאס לגבי פרטיהן הטכניים ואופן קיומן במקביל ביהודה ושומרון וברצועת עזה.

עם זאת, אבו מאזן טרם פרסם צו נשיאותי לעריכת הבחירות בשל ההמתנה לתשובה הישראלית. ההנהגה הפלסטינית ברמאללה, מאבו מאזן ומטה, שבה והבהירה כמה פעמים בשבועות האחרונים כי הבחירות לא ייערכו ללא השתתפות של תושבי מזרח ירושלים שמבחינת ישראל אינם נחשבים לאזרחי הרשות הפלסטינית.

אבו מאזן אמר את הדברים במפורש במסיבת עיתונאים ברמאללה: "אנחנו רציניים בהחלטה לקיים את הבחירות הללו. אנו מאמינים בבחירות ורוצים שיתקיימו משום שלא היו לנו בחירות לפרלמנט ולנשיאות מאז 2006. לכן, אנחנו חייבים לקיים את הבחירות – אבל לא בכל מחיר. הבחירות צריכות להתקיים בכל השטחים הפלסטיניים בכל הגדה המערבית, רצועת עזה וירושלים. אני מבהיר שללא הצבעת תושבי מזרח ירושלים בירושלים, לא יתקיימו בחירות".

גם חמאס שמקווה מאד לקיום הבחירות ברשות לאחר שנים ארוכות בהן אבו מאזן לא מאפשר לארגון להראות את כוחו, יישר קו עם עמדה זו ובארגון אף דרשו לאחרונה "לאלץ את ישראל לאפשר לפלסטינים במזרח ירושלים להשתתף בבחירות".

ההערכה היא, כי ההחלטה הישראלית תביא לבסוף לדחיית הבחירות למועד בלתי ידוע, לשמחתו של אבו מאזן שייתכן שאף ביקש מישראל כי תתן לו את הסולם לרדת מרעיון הבחירות.

הבחירות האחרונות לנשיאות הפלסטינית התקיימו לפני כ-15 שנה בשנת 2005 - אז ניצח אבו מאזן ומאז הן לא נערכו עוד. הבחירות לפרלמנט הפלסטיני נערכו בפעם האחרונה בשנת 2006 וחמאס ניצח בהן וזכה ברוב המושבים בפרלמנט. לאחר ההפיכה של חמאס בעזה בשנת 2007 והשתלטותו על עזה באופן מוחלט, הפרלמנט הפלסטיני לא המשיך לפעול, כשאבו מאזן פועל כשליט יחיד ברשות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר