הפילוג בשמאל

התפוצצה הפגישה בין ח"כ סתיו שפיר למרצ

בשעה האחרונה ‏התקיימה פגישה בין צוות המו"מ של מרצ בראשות ח"כ תמר זנדברג לסתיו שפיר, אך זו הסתיימה ללא התקדמות, בדרך לריצה עצמאית של התנועה הירוקה (פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בימים האחרונים מתקיימים שיחות ומגעים בניסיון להביא לאיחודים במפלגות השמאל, בניסיון להגדיל את גוש השמאל ולהבטיח כי המפלגות הקטנות יעברו את אחוז החסימה.

סתיו שפיר ששוריינה במרצ בבחירות האחרונות במסגרת מפלגת "המחנה הדמוקרטי" נדחקה בשל דרישת חברי מרץ למקום לא ריאלי, ובשל כך חיפשה בית פוליטי.

בשעה האחרונה ‏ (ראשון) התקיימה פגישה בין צוות המו"מ של מרצ בראשות ח"כ תמר זנדברג וח"כ סתיו שפיר, אך זו הסתיימה ללא התקדמות. הצדדים הודיעו כי הם מתכוונים להמשיך ולהיפגש.

במידה והמגעים לא יצלחו, מפלגה הירוקה תרוץ לכנסת בראשות ח"כ סתיו שפיר.

שפיר אמרה ביום רביעי שעבר, "אין לי כוונה להתנגש בקרחון, אלא לדאוג שתהיה פה אלטרנטיבה שלטונית. מי שרוצה איחוד ולא עסקנות - יבוא איתנו. אם דווקא ברגע ההיסטורי הזה אנשי הטיטאניק לא מסוגלים לשלב כוחות ולהציל את המדינה - אין להם זכות קיום פוליטית וציבורית".

שפיר, חברת מפלגת העבודה בעבר, הבהירה כי עדיין לא זנחה את המאמצים העיקשים שלה לאחד בין כל מפלגות השמאל.

בתוך כך, ב'כאן' דווח בסוף השבוע כי בכחול לבן שוקלים להציע ליו"ר מפלגת גשר, אורלי לוי-אבקסיס, להתפצל ממפלגת העבודה ולהצטרף לשורותיה.

על פי הדיווח, יוצע לה מקום בעשירייה הראשונה ברשימת המפלגה בבחירות לכנסת ה-23.

בתמורה, דורשים בכחול לבן כי יתבצע איחוד בין מפלגת העבודה, ממנה לוי-אבקסיס תתפצל כאמור אם תסכים להצעה, ומרצ, על מנת למנוע מצב בו אחת מהן לא תעבור את אחוז החסימה ותבזבז קולות לגוש המרכז-שמאל.

ב'כחול לבן' הכחישו לאחר מכן את הדיווח ואמרו: "לא היה ולא נברא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר