"אירוע טרור"

פני הרשע: זהו החשוד בפיגוע המצ'טה האכזרי בבית הרבי

'מדובר בפיגוע טרור' - הודיעו היום הרשויות בניו יורק, באשר לאירוע הדקירות באמצעות מצ'טה בביתו של הרבי מקאסאן במונסי, בו נפצעו גם בניו • החשוד: תומס גרפטון בן ה-37, שנלכד בהארלם (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
מעצרו של החשוד בדקירות (צילום: מתוך רשת CBS, משטרת ניו יורק)

משטרת ניו יורק מפרסמת בשעות האחרונות (ראשון) תיעוד ראשון של החשוד בפיגוע בביתו של האדמו"ר מקאסאן, בו נפצעו חמישה בני אדם, בהם שלושה מבניו. מדובר בתומאס גרפטון, בן 37, מניו-יורק.

בתוך כך, האירוע הוגדר כעת רשמית כ'טרור', בידי רשויות הביטחון, כפי שעדכן מושל ניו יורק אנדרו קואמו, בעת שהגיע לבקר את הרבי בביתו שבעיירה מונסי. "זו תקופה בלתי סובלנית בארצנו. המתקפה היא עדות לסרטן בגוף הפוליטיקה האמריקנית", אמר המושל.

גרפטון החשוד בביצוע הפיגוע, גבר ממוצא אפרו-אמריקני, נלכד ברחובות הארלם, שכונת הפשע הניו יורקית המפורסמת, שעות לאחר שככל הנראה הגיע לבית האדמו"ר ברכב, דקר באכזריות את הנוכחים שהיו באמצע הדלקת נרות חנוכה, ונמלט.

מדבריהם של עדי ראייה, שנכחו ברגעי האימה, עולה כי הגבר השחור נכנס למעונו של האדמו"ר כשהוא רעול פנים, והחל לדקור באמצעות מצ'טה את כל מי שהיה בקרבתו. בהמשך, ניסה לפרוץ לבית כנסת סמוך, אך נתקל בדלת סגורה, אותה המתפללים נעלו בעקבות צווחות הפצועים שהגיעו לאוזניהם.

פציעתם של שניים מבין הפצועים מוגדרת קשה ואנוש. שמותיהם של כלל הפצועים בינוני וקשה, לתפילה: נפתלי צבי בן גילה, שלמה בן ויטל וחיים בן ויטל, וכן יוסף בן פרל - הפצוע שמצבו קריטי ביותר.

תיעוד בריחתו של הדוקר (מצלמות אבטחה)

אהרון קון בן ה-65, שהיה בבית הרבי, תיארבראיון ל'ניו יורק טיימס': "התפללתי על חיי. הוא התחיל לתקוף אנשים ברגע שנכנס מהדלת. לא היה לנו בכלל זמן להגיב. ראינו אותו שולף סכין בגודל של מטאטא". קון תיאר כי "ראיתי אותו דוקר אנשים והתחלתי לזרוק כסאות ושולחנות".

לדבריו, לאחר שהתוקף נמלט מבית הרב, הוא ניסה להיכנס גם לבית כנסת סמוך, אך האנשים שהיו בפנים כנראה שמעו את הצעקות ונעלו את הדלת, וכך ככל הנראה הצליחו למנוע אסון גדול הרבה יותר.

"ראיתי אנשים בורחים, צועקים וקוראים למשטרה", הוסיף לייזר קליין בן ה-19. "ראיתי מישהו שוכב על הרצפה, ראיתי אנשים שמוצאים החוצה. ראיתי דם. אחד מהם שכב על אלונקה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר