הלוחם בשחיתות?

הוועדה תקיים דיון על הפנסיה של שי ניצן

יו"ר הקואליציה, חבר הכנסת מיקי זוהר, החליט להיעתר לבקשתו של חבר מפלגה ולהביא לדיון את העלאה שפרקליט המדינה היוצא שי ניצן הוסיף לפנסיה של עצמו (חדשות בארץ)

שי ניצן (צילום: פלאש 90)

לאחר הפרסום בדה מרקר ובחדשות 13, על התוספת התקציבית שנוספה לפנסיה של פרקליט המדינה היוצא שי ניצן, 'וועדת הכספים', תתכנס ותדון במהלך שנעשה, האם הוא אכן חוקי.

יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, כתב הערב בחשבון הטוויטר שלו כי לאחר שיחות רבות "קיבלתי החלטה לאשר את בקשתו של ח״כ קרעי לקיום הדיון בכל הנוגע לכספי הפנסיה של שי ניצן".

"אני מכבד את בקשת חברי לליכוד לקיום הדיון על אף שאני בספק עד כמה הוא יועיל לנו בעת הזו. במידה וח״כ ניסנקורן יאשר את הבקשה – יתקיים דיון בנושא בכפוף להסכמתו של יו״ר ועדת הכספים".

מוקדם יותר היום (ראשון), שלח ח"כ שלמה קרעי מהליכוד מכתב ליו"ר הקואליציה, מיקי זוהר ובו דרש ממנו לקיים דחוף בהשתתפות האוצר ונציב שירות המדינה בעניין הפרסונלי של שי ניצן ובשינוי הנוהל באופן כללי.

לטענת קרעי, שינוי הנוהל נעשה במחשכים, באופן אישי ובתזמון מוזר ביותר, כאשר כל התהליכים במדינה מוקפאים ורק הליך זה משתנה, והליך זה צפוי לעלות מיליונים רבים בשנה לקופת המדינה.

עוד הוא הוסיף במכתב: "פרקליט המדינה פרש ב-16 בדצמבר אבל רמת השכר לפנסיה התקציבית שלו, המוערכת ב–50 אלף שקל בחודש, תיקבע לפי השכר המעודכן ב-1 בינואר 2020, תוספת המוערכת במאות אלפי שקלים.

והוסיף כי: "תמוה שפרקליט מדינה יוצא, שהתעקש על הקפאתם בפועל של התהליכים במדינה כולה עקב מה שהוא מכנה "ממשלת מעבר", חושב שזה צודק או הגיוני לעשות שינוי דרמטי כזה באותה תקופה בדיוק כשזה נוגע לפרישתו האישית".

כאמור, מיקי זוהר שבתחילה התחמק מלדון בסוגיה, החליט להיענות לבקשתו של חבר מפלגתו ולקיים את הדיון כבר בזמן הקרוב.

כזכור, בשבוע שעבר נחשף, ב'דה מרקר' ששי ניצן סיים את עבודתו לפני שבועיים, ב-16 בדצמבר, אך עדיין מחשיב לעצמו את הימים שנותרו עד סוף החודש כימי עבודה על מנת לקבל פנסיה תקציבית גבוהה לכל חייו, שכן משכורתו תתעדכן החל משנת 2020 עבור תקציב הפנסיה לכל חייו.

על פי 'דה מרקר', דו"ח משרד האוצר ל–2016, מלמד כי שכר הברוטו של ניצן ששירת 31 שנה במשרד המשפטים, היה 80 אלף שקל בחודש. שכרו של פרקליט המדינה צמוד לשכרו של שופט מחוזי. לאחר פרישתו אמור ניצן ליהנות מפנסיה תקציבית בסכום מוערך של כ-50 אלף ש"ח בחודש.

ניצן שעזב כאמור את תפקידו לפני תחילת 2020 שהיה צפוי להיכנס לתוקף עדכון שכר לשופטים — מה שאומר גם עדכון למשכורתו במידה והיה ממשיך בתפקיד. בשל כך, הוא לא היה אמור ליהנות מעליית השכר הזו.

אולם, בנציבות שירות המדינה קיים נוהל הנוגע למנכ"לים של משרדי ממשלה ולבכירים נוספים ששכרם צמוד לשכר מנכ"לים, שלפיו אף שסיימו את עבודתם — הם יכולים לנצל את ימי החופשה שנותרו להם ("בעין") ולהאריך את כהונתם באופן מלאכותי עד המועד המבוקש.

ניצן החליט לעשות עקיפה, הוא פנה לנציבות שירות המדינה וביקש שהנוהל הנ"ל ישונה, וכך גם בכירים אשר שכרם אינו צמוד לשכר מנכ"ל יוכלו לנצל את ימי החופשה שנמצאים עדיין בעינם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר