משבר החינוך המיוחד

גפני להורים: "זה יהיה בהסכם הבא"; ח"כים: "הכל דיבורים"

בניגוד לפרסומים כי 'הושג הסכם' עבור הילדים החרדים בחינוך המיוחד, חברי הכנסת מסרבים להאמין ללא מסמך חתום וח"כ גפני מצדו מבטיח להורים שזה יוכנס להסכם הקואליציוני הבא (חרדים, בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ההבטחה של גפני להורים, הבוקר (צילום: באדיבות המצלם)

משבר החינוך המיוחד: בסוף השבוע דווח על הסדר ופיתרון שהושג עבור הילדים החרדים בחינוך המיוחד שעד כה הופלו לרעה על ידי המדינה, בו היו מעורבים אבי ניסנקורן ומיקי לוי (כחול לבן), משה גפני (יהדות התורה) וראש אגף התקציבים באוצר.

לפי ההסכם שפורסם, ישנה התחייבות להקים ועדה שתשווה את מעמדם של ילדי החינוך המיוחד לילדי החינוך הרגיל בשנת 2020, אלא שמדיוני הועדה הבוקר (שני) עולה כי מרבית חברי הכנסת לא מאמינים להסכם ודורשים לראות מסמך כתוב ובו ההתחייבויות האמורות.

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני הבטיח להורי הילדים המיוחדים בתום דיון הוועדה כי "לא יהיה הסכם קואליציוני בלי שתקציב החינוך המיוחד יהיה בפנים. אני מודיע לכם: לא ניקח שר, סגן שר, יו"ר ועדה - עד שהבעיה הזאת תיפטר". מי שפנה לגפני בנושא, הוא אליעזר היון אב לילד המיוחד, והגברת שרה הורביץ.

חברי כנסת מסיעות ש"ס, הליכוד, כחול לבן והרשימה המשותפת לא מקבלים בלב שלם את ההסכם, וטוענים כי "הכל דיבורים".

הדיון הסוער בוועדה (צילום: ערוץ כנסת)

חברת הכנסת אורית פרקש הכהן (כחול לבן) אמרה בדיון: "שמעתי הכרזות על פתרונות ואמירות חגיגיות, רציתי להבין הפתרון מהו? לא ראיתי מסמך, בלי מסמך כתוב של משרד האוצר זה פשוט דיבורים".

ח"כ אבי ניסנקורן שהיה מעורב בהסכם אמר כי "דיברתי עם מיקי לוי בתיאום עם גפני עם יו"ר אגף התקציבים יש מסמך התחייבות בו כתוב שייושם בהקדם האפשרי יישום קבע החל משנת הלימודים הבאה. יישום מלא של 44 מיליון עבור החינוך המיוחד".

ח"כ ינון אזולאי: "אין מסמך ,אני בדקתי".

ניסנקורן: "מדובר בסיכום בעל פה, אף אחד לא יכל להביא סיכום יותר טוב. תקום ועדה עם משרד החינוך והאוצר בליווי ראש אגף התקציבים שתראה איך מקצים כסף. מלבד זאת, תהיה הקצאה חלקית לשנת 2019. התבקשתי לא להגיד את סכום ההקצאה".

ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) הודיע כי גם הוא לא מקבל את ההסכם: "שמעתי את התשובה. אחת הבעיות היא שזה מאוד עמום, בסוף לא יקרה כלום".

כך או כך, ההורים לילדים החרדים בחינוך המיוחד, מתכוונים להמשיך במאבקם עד שתנאי הלימוד של הילד החרדי יושוו לתנאי הלימוד של שאר הילדים במדינת ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר