זועמים ומאיימים

האיראנים על התקיפה האמריקנית: "מעשה טרור"

משרד החוץ האיראני טוען כי התקיפה האמריקאית כנגד בסיסי 'גדודי חיזבאללה', בה נהרגו עשרות מחבלים מאנשי הארגון, היא "מעשה טרור"; בחיזבאללה כבר מאיימים בנקמה (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
ממראות התקיפה (צילום: מתוך טוויטר)

משרד החוץ האיראני גינה הבוקר (שני), את המתקפה האמריקנית אמש נגד חמישה בסיסי טרור בעיראק ובסוריה בהם פועלת מיליציית "גדודי חיזבאללה", הנתמכת על-ידי האיראנים.

בטהרן כינו את הפעולה האמריקאית - "טרור" ואמרו: "אנחנו מגנים בחריפות את התוקפנות של צבא ארה"ב נגד אדמה עיראקית ונגד כוחות עיראקיים ורואים בה דוגמה לטרור".

גם ארגון חיזבאללה בלבנון, שאינו קשור ישירות ל"גדודי חיזבאללה" מעיראק, גינה הבוקר את המתקפה וכינה אותה "תוקפנות ברברית ונפשעת". ארגונו של חסן נסראללה מסר כי המתקפה מוכיחה את רצונה של ארה"ב לפגוע במי שנלחם בעיראק נגד דאעש, משום שמיליציות "אל-חשד א-שעבי" שאליהן משתייכים "גדודי חיזבאללה" סייעו רבות לנצח את "המדינה האיסלאמית", זאת לצד פעולותיהם כנגד ארה"ב והקואליציה הבינלאומית.

"אין ספק שמי שהחליט על המתקפה הנפשעת הזו צריך לגלות בקרוב את מחיר המעשה הטיפשי הזה", איימו בחיזבאללה

לפי הדיווחים בתקשורת הערבית, לפחות 27 לוחמי מיליציות שיעיות נהרגו ועוד 51 נפצעו בתקיפה האמריקנית. בין ההרוגים, על פי דיווחים שלא אומתו, גם ארבעה מפקדים במיליציה ביניהם גם אחד מהבכירים ביותר בארגון - אבו עלי אל-חזעלי.

התקיפות האמריקאיות אמש בוצעו בתגובה על שיגור רקטות בסוף השבוע האחרון לעבר בסיס אמריקני בעיראק, מתקפה שבה נהרג אזרח אמריקני. לפי התקשורת האמריקאית זו הפעם הראשונה שארה"ב מגיבה כך על ירי הרקטות לעבר מתקנים אמריקניים בעיראק, דבר שאירע לאחרונה כמה פעמים.

לפי הפנטגון, שלושה מהבסיסים של המיליציה השיעית שהותקפו נמצאים במערב עיראק ושניים במזרח סוריה. היעדים כללו מחסני נשק ואתרי פיקוד ושליטה שבהם תוכננו פיגועים נגד כוחות הקואליציה הבינלאומית נגד דאעש, שאותה מובילה ארה"ב מזה כמה שנים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר