אחרי ביטול ההצהרה

נתניהו ביקש חסינות? כחול לבן תכנס את הוועדה המסדרת

דיווח כי ראש הממשלה כבר כתב מכתב עם בקשת חסינות ליו"ר הכנסת, הוכחש על ידי מפלגת הליכוד אך במפלגת כחול לבן כבר מצהירים על כינוס הוועדה המסדרת כדי להקים את וועדת הכנסת (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Hadas Parush/Flash90)

האם ראש הממשלה בנימין נתניהו כבר פנה ללשכת יו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין עם הודעה כי בכוונתו לבקש חסינות? בתגובה לדיווחו של רביב דרוקר בחדשות 13, הכחישו במפלגת הליכוד את הידיעה.

לפי הדיווח המוכחש, נתניהו ביקש חסינות בשלושת התיקים שבהם הוא מואשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים. יצוין כי גם בלשכת יו"ר הכנסת הכחישו את הדיווח.

למרות ההכחשות, ממפלגת 'כחול לבן' נמסר: "עקב כוונת ראש הממשלה בנימין נתניהו להגיש בקשת חסינות מפני העמדה לדין באשמת שוחד, מרמה והפרת אמונים, הודיע כעת ח"כ אבי ניסנקורן כי הוועדה המסדרת תכונס ביום רביעי לדיון בנושא הקמת ועדת הכנסת".

מוקדם יותר הערב הודיעו דוברי ראש הממשלה כי הוא ימסור הצהרה מיוחדת בשעה 20:00 - אך כעבור שעה קלה הודיעו על דחיית ההצהרה למועד לא ידוע. לפי ההערכות, נושא החסינות אמור היה להיות במוקד הצהרת נתניהו.

במערכת הפוליטית העלו הערכה ולפיה בסביבת נתניהו חששו כי ההצהרה בנושא החסינות תשפיע על תוצאות הדיון שייערך מחר בבג"ץ בשאלה האם ניתן להטיל עליו שוב את מלאכת הרכבת הממשלה.

לפני הדיון אמר נתניהו בסרטון שפרסם: "יש מי שמנסים לגרור את בית המשפט העליון לתוך המגרש הפוליטי כדי שיכפיש ויסכל משפטית את המועמדות שלי לראשות הממשלה".

(צילום: דוברות)

"אני לא מעלה על דעתי שבית המשפט העליון של מדינת ישראל יפול לתוך המלכודת הזאת. בדמוקרטיה מי שמחליט מי ינהיג את העם זה רק העם ולא אף אחד אחר. כך תמיד היה וכך תמיד יהיה", דברי נתניהו.

אמש נאם נתניהו באירוע הדלקת נר שמיני של הליכוד בתל אביב, שם התייחס לסוגיית החסינות: "אני אודיע תוך יומיים על החלטתי, אבל דבר אחד ברור: חסינות היא לא נגד הדמוקרטיה אלא אבן יסוד בדמוקרטיה. בכל מקרה, יש חסינות אחת שאני מבקש כבר עכשיו – חסינות מפני תעמולת הסרק של גנץ לפיד וחבריהם. אין לי זמן לזה, אני עובד למענכם ולמען המדינה שלנו. זה לא יצליח להם".

בהתייחסות לדיון בבג"ץ אמר נתניהו אתמול: "אין כל עדיפות לעמדתו של שופט נכבד כזה או אחר בשאלה מי ראוי להיות ראש ממשלה, על פני עמדתו של כל בוחר ובוחר - זוהי מהות הדמוקרטיה. לא ייתכן שבית המשפט יאמרו לאותם אזרחים רבים שבחירתם אינה אפשרית, ללא כל מקור חוקי ובניגוד גמור לחוק יסוד הממשלה ולחוק הממשלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר