בצל שפעת החזירים

ליצמן מציע הקמת מפעל חיסונים בישראל

המחסור בחיסוני השפעת, בצל ההתפרצות של הנגיף מביא את שר הבריאות להציע להקים בישראל מפעל לייצור חיסונים. בינתיים, משרד הבריאות מוציא את מאגר החירום שלו (בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
ליצמן מתחסן כנגד השפעת (צילום: משרד הבריאות)

מכת השפעת והמחסור בחיסונים מביא רעיונות חדשים: במכתב ששיגר שר הבריאות, יעקב ליצמן לראש הממשלה בנימין נתניהו הוא מציע, להקים מפעל חיסונים ישראלי שיוכל לתת מענה לדרישותיה הגדלות ומתרחבות של האוכלוסיה בישראל ולהימנע ממקרי מחסור כפי שקורה השנה.

"אין חולק כי מתן חיסון נגד שפעת הוא הכלי היעיל ביותר להתמודדות עם אירועי שפעת עונתית", כתב השר לראש הממשלה במכתב שתוכנו פורסם בעיתון 'ידיעות אחרונות'.

"תעשיית החיסונים העולמית היא ריכוזית ומצומצמת (לכל חיסון ישנם יצרנים בודדים) ומסיבה זו מספר מדינות בחרו, לאחר אירוע השפעת ב־2009, להקים מפעלי חיסון בשטחן", כתב ליצמן שמתמודד במשרדו כרגע עם מחסור אדיר במנות חיסון בשל הביקוש שגדל לאחר המקרים הקשים השנה.

לדבריו, "על מנת שלא נגיע למצב של חוסר בחיסונים, נעשתה עבודת מטה במשרד הבריאות, כולל בחינה כלכלית של החלופות השונות, ונמצא כי הקמת מפעל חיסונים בעל יכולת ייצור עצמאית של חיסוני שפעת היא החלופה המועדפת לישראל. יכולת זו תבטיח עצמאות תפקודית ויכולת מתן מענה שלם להיקפי אוכלוסייה גדולים, ללא תלות בחברות התרופות הרב־לאומיות".

בתוך כך, היום (שלישי) צפוי משרד הבריאות להעביר במרוכז מלאי של כ־50 אלף חיסונים לקופות החולים כללית, מכבי ומאוחדת מתוך מאגר החירום של המשרד.

עד כה אושפזו למעלה ממאה בני אדם במצב קשה בבתי החולים בשל מחלת השפעת מזן 'שפעת החזירים' הידוע שהכה גם בשנת 2009. 11 נפטרו מהמחלה.

בבית החולים שיבא מאושפזת מטופלת בשנות ה-40 לחייה, במצב קשה מאוד במחלקה לטיפול נמרץ ניתוחי לב. האישה הגיעה שלשום למיון שיבא ושוחררה לאחר בדיקות מקיפות שהיו תקינות.

במהלך הלילה חלה החמרה במצבה, והיא חזרה אתמול ואובחנה עם דלקת בשריר הלב. עקב התדרדרות מהירה במצבה חוברה למכונת לב־ריאה.

בשבוע שעבר אושפזה יולדת חרדית בת 26 במצב קשה מאד בשל השפעת, אך בחסדי שמים מצבה השתפר והיא חזרה להכרתה לאחר מכן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר