גוש הימין בסכנה

השר סמוטריץ הכריז: לא אצטרף למפלגה שאולי לא תעבור

בבחירות הקרובות, בהן יותר מתמיד ישפיעו המפלגות הקטנות על ניצחון הגוש אליו הן שייכות, קיימת משמעות מיוחדת לכוונותיו של יו"ר האיחוד הלאומי - שמכריז כעת שלא יצטרף למפלגה בסיכון (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
דבריו של יו"ר האיחוד הלאומי (צילום: דוברות. תמונה: Hadas Parush/Flash90)

יו"ר האיחוד הלאומי ושר התחבורה בצלאל סמוטריץ' מסר היום (שלישי) הצהרה על המשך דרכו הפוליטית, בה הגיב לראשונה לחיבור בין עוצמה יהודית לבין הבית היהודי, רמז כי לא יצטרף אליהם בשלב זה והדגיש את מצבו המסוכן של גוש הימין לקראת הבחירות הקרובות.

''כשמדובר בגורל המדינה, לא בכל מחיר אקח חלק ברשימה שספק אם תעבור את אחוז החסימה", הודיע סמוטריץ' - כשמצב זה עלול כידוע למוטט את גוש הימין ולהביא לניצחונו של השמאל.

לדבריו, ''עדיין לא מאוחר לקיים הליך דמוקרטי שיחדש את אמון הציונות הדתית במפלגה. אני לא מעוניין במקום או בתפקיד - אני רק דורש לאפשר לציבור להיות מעורב ולבחור את נציגיו. רק כך האמון ברשימה יחזור''.

סמוטריץ' מתח ביקורת על ראשי הבית היהודי, שסירבו להצעתו לערוך פריימריז: "כבר בפתח מערכת הבחירות הנחתי על השולחן מספר הצעות שיאפשרו לנו להיות ראויים אמונכם ואף יפתחו את הדלת בפני מועמדים ומועמדות חדשים שירצו לקבל אמון ולהיות חלק מההנהגה. דרשתי מפקד רחב ופריימריס - אך לצערי סורבתי. קראתי לבצע מיזוג מלא של מרכזי המפלגות כדי להגיע למפלגה אחת ורשימה מאוחדת באמת שתשקף בהרכבה את רצונו ומאוויו של הציבור - אך לצערי לא נענתי".

"הגעתי להבנה, כי אם רצוננו להמשיך ולייצג ציבור, עלינו להתאחד באופן אמיתי, ובמקביל לקבל מנדט מהציבור. אני לא מבקש את המקום הראשון, גם לא את המקום השני או השלישי, אפילו לא מבקש מקום ריאלי. אני גם לא מבקש תפקיד בכיר או זוטר או כלשהו. כל שאני מבקש ודורש הוא – לקבל מנדט מהציבור".

"לצערי", הוסיף סמוטריץ', "בשל הסירוב, מריחת הזמן וגרירת הרגליים הגענו לנקודת זמן בה פריימריס מלאים הם כבר לא דבר מציאותי בהתחשב בסד הזמנים".

השר טען: "הצעתי לצאת אל הציבור במהלך פומבי, מוסכם ומשותף, באמצעות עריכת "משאל גדול", סקר רחב שיבחן את עמדתם ורצונם של עשרות אלפי מצביעים פוטנציאלים שלנו, שיערך על ידי מכון סקרים מוסמך".

"אפשרות נוספת, שעדיפה גם היא על המצב הקיים, היא איחוד מרכזים של המפלגות ואיחוד מלא של מנגנוני המפלגות ואז עריכת בחירות דמוקרטיות ליו"ר ולרשימה במרכז המשותף".

"עכשיו תראו, יש לי את כל הסיבות שבעולם לשמור על חלקת האלוקים המפלגתית שלי, עם מנגנון נוח, עצמאות, ומצב כספי מאוזן ובלי חובות. אני גם יודע שאהיה בנחיתות מספרית בבחירות כאלה מול מרכז המפלגה של הבית היהודי, שגדול בהרבה ממרכז האיחוד הלאומי. אבל אנחנו לא מחפשים לעצמנו מיקומים ותפקידים, אלא אמון ואיחוד מלא. ולא, אני לא קונה הבטחות וחתימות על איחוד עתידי. סעיפים כאלה היו בכל הסכמי הריצות המשותפות בבחירות הקודמות ולא קוימו בפועל. אין שום סיבה להניח שמי שעצר את המיזוג הזה בשנים האחרונות לא יעשה את זה גם בהמשך. אין לי שום כוונה לשקר לכם ולחתום על הסכם שאיש אינו מאמין שייקוים. מה שיקרה עכשיו, בלחץ הציבור והבחירות – יקרה. מה שיידחה - יידחה לנצח".

ולסיום: "אראה זכות גדולה מאוד להיות חלק מרשימה כזו שמחדשת את אמון הציבור, לא רק בגלל שזה נכון, אלא כי בעיני זהו ההבדל בין הצלחה בבחירות לבין התרסקות חלילה מתחת לאחוז החסימה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר