פרסום ראשון

תם עידן בירושלים? תעודות הכשרות - ללא הרב אריה שטרן

הפוליטיקאים הדתיים-לאומים ניסו לייצר מראית עין של המשכיות כהונה, אך ל'כיכר השבת' נודע כי תם עידן הרב שטרן בירושלים. ב'דגל התורה', מחפשים מועמד חדש לתפקיד • הפרטים והתרחישים (ארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
רבני העיר ירושלים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

פרסום ראשון: בצל הספקולציות הרבות על המשך כהונתו של הרב הראשי לירושלים, הרה"ג רבי אריה שטרן, מתברר כי במסמכים הרשמיים של המועצה הדתית בירושלים - נמחק שמו של הרב, רכב השרד נלקח ממנו וכספי הפרישה והפיצויים בגין כהונתו בת ה-5 שנים ישולמו כבר במשכורת הבאה - בעשירי לחודש, כך נודע ל"כיכר השבת".

בשבוע שעבר, השר יצחק וקנין התראיין באולפן 'כיכר השבת' ועורר סערה, כאשר טען כי אין בכוונת המשרד לשירותי דת להאריך את כהונתו של הרב שטרן, למרות הלחצים הכבדים מצד שרי 'הבית היהודי'.

הראיון של השר וקנין לאולפן 'כיכר'

הפוליטיקאים מהמפלגות הדתיות-לאומיות ניסו לייצר מראית עין של המשכיות הכהונה, אבל ל'כיכר השבת' נודע, כי בפועל תם עידן בירושלים, והחל מהבוקר – תעודות הכשרות החדשות לבתי העסק כבר נעדרות חתימתו של הרב שטרן, שאיבד את הסמכויות החוקיות הנובעות מתפקידו כרב העיר.

במקביל, ממידע שהגיע ל'כיכר השבת' עולה כי הרב שטרן עצמו מתייחס בספקנות רבה לניסיונות להאריך בדיעבד את כהונתו.

התעודה החדשה, שחתימתו של הרב שטרן נעדרת

כחלק מספקנותו של הרב ובשל זהירותו הרבה, הוא הודיע על סיום העסקתם של אנשי צוות לשכתו והשימוש ברכב המנהלתי שהועמד לרשותו, במטרה להימנע מקיזוז עלויות אלו מכספי הפיצויים המגיעים לו בעבור שנות כהונתו כרבה של ירושלים.

כך או כך, נראה כי הניסיונות להאריך את כהונתו לא צלחו והרב שטרן סיים את תקופה כהונתו כרבה הראשי של העיר ירושלים - מטעם הציונות הדתית.

תעודה מלפני שנה, עם חתימתו של הרב שטרן

הרב אריה שטרן, נבחר לרבנות העיר ירושלים לפני 5 שנים, ברוב של 27 קולות מחברי גוף הבוחר. הרב שטרן, זכה לתמיכתם של בכירי הציונות הדתית וכמובן 'הבית היהודי' וראש העיר ניר ברקת. לטובת בחירתו פרש הרב יעקב שפירא מהמירוץ בכדי שלא להביא לפיצול בקולות ולגרום להפסד של הרב שטרן.

כשנבחר הרב שטרן, הוא היה בן 70 ולאחרונה מלאו לו 75 ועל פי החוק הוא אמור לפרוש מהתפקיד - לפנסיה.

הרב שטרן נולד בתל אביב. למד בישיבת היישוב החדש, בישיבת מרכז הרב ובכולל "שבט מיהודה" להכשרת דיינים בתל אביב בראשות הרב אפרים בורדיאנסקי.

הרב שטרן משמש גם כרב קהילת הר חורב בשכונת קטמון בירושלים. כיהן בעבר כראש ישיבת הדרום ברחובות, כר"מ בישיבת מרכז הרב ובישיבת קריית שמונה וכמגיד השיעור הכללי בישיבת הכותל, בישיבת אורות שאול ובישיבת ההסדר אש התורה וישיבת 'אור עציון'. לרב שטרן שבעה ילדים. בתו שירה נהרגה בתאונת דרכים בשנת 2007, בגיל 21.

במקביל, ל'כיכר השבת' נודע, כי כבר כעת החלו ב'דגל התורה', לבחון מועמדים ראויים מקרב הציבור הליטאי לתפקיד רב העיר האשכנזי של ירושלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר