ההכרעה הערב

בחצות: המועד האחרון של נתניהו לבקשת חסינות

בחצות הלילה, יסתיים המועד האחרון בו יכול ראש הממשלה לבקש מהכנסת חסינות מפני המשך ההליכים המשפטיים נגדו. נתניהו מתלבט, אך אדלשטיין כבר מעכב הקמת וועדה (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Tomer Neuberg/FLASH90)

הלילה (רביעי) בחצות, יסתיים הדד ליין העומד לרשותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו על מנת לבקש חסינות מפני העמדה לדין, לאחר שהוגשו נגדו כתבי אישום בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים.

בסביבת ראש הממשלה נערכים דיונים קדחתניים בימים האחרונים בשאלה האם כדאי לבקש חסינות, וכיצד להציגו לציבור בצורה שלא תפגע במפלגת הליכוד במערכת הבחירות הקרובה.

ההערכה היא כי אחרי הביטול של ההצהרה שהייתה מתוכננת ביום שני השבוע, הערב ימסור נתניהו הצהרה בה יודיע במקביל על החסינות, ועל השרים החדשים אותם ימנה מקרב ח"כי הליכוד.

הודעת מנדלבליט על כתבי האישום נגד ביבי (צילום: מתוך פייסבוק)

בינתיים, בעוד בסביבת נתניהו מתלבטים האם לבקש חסינות, יו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין מעכב את בקשת ח"כ אבי ניסנקורן מכחול לבן לכנס את הוועדה המסדרת.

מלשכת יו"ר הכנסת נמסר כי "בהתאם להחלטת הוועדה המסדרת בדבר מועדי הבחירות לכנסת ה 23 ופעילות הכנסת בפגרה מיום 15.12.19, "הוועדה המסדרת וועדת הכנסת רשאיות לקיים ישיבות בעניינים שבסמכותן, באישור יושב ראש הכנסת לאחר שקיבל חוות דעת מהיועץ המשפטי לכנסת".

"נוכח בקשת יו"ר הוועדה המסדרת, ח"כ אבי ניסנקורן, לכינוס הוועדה המסדרת, הודיע לו יו"ר הכנסת כי כבר בתחילת השבוע ייפגש עם היועץ המשפטי לכנסת, עו"ד אייל ינון, כדי לקבל את חוות דעתו. לאחר מכן יגבש יו"ר הכנסת את עמדתו באשר לכינוס הוועדה המסדרת".

ממפלגת כחול לבן נמסר בתגובה: "תשובתו של אדלשטיין היא ניסיון מביש למנוע מהכנסת לדון בבקשת החסינות של נתניהו. לא האמנו שיו"ר הכנסת ינצל את מעמדו הממלכתי כדי להפוך את כנסת ישראל לעיר מקלט".

באירוע הדלקת נר שמיני של הליכוד בתל אביב, תייחס נתניהו לסוגיית החסינות: "אני אודיע תוך יומיים על החלטתי, אבל דבר אחד ברור: חסינות היא לא נגד הדמוקרטיה אלא אבן יסוד בדמוקרטיה. בכל מקרה, יש חסינות אחת שאני מבקש כבר עכשיו – חסינות מפני תעמולת הסרק של גנץ לפיד וחבריהם. אין לי זמן לזה, אני עובד למענכם ולמען המדינה שלנו. זה לא יצליח להם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר