פרסום ראשון

עשרות אברכים העובדים בשב"ס - נשארו ללא פרנסה

יותר משמונים אברכים קיבלו הודעה פתאומית על הפסקת עבודתם בשירות בתי הסוהר • בשיחה עם 'כיכר', אומרים האברכים: "זה הלחם והחלב שלנו, חבל שהודיעו לנו רק יום לפני, אנחנו אבודים" (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

בשנים האחרונות, שירות בתי הסוהר (שב"ס) מכניס אברכים כדי שילמדו עם אסירים דתיים וחרדים והוא משלם שכר שעתי על הלימוד. אלא שהשב"ס הודיע לאותם אברכים שכל פרנסתם תלויה בזה - על הפסקת עבודתם יום לפני, והשאיר אותם אבודים בלי פרנסה, בלי עתיד ובלי תקווה.

במסגרת הפעילות של האברכים בבתי הסוהר, ישנם שמונים אברכים הפועלים בכל רחבי הארץ. הם נקראים בשפת השב"ס, "מורים לענייני דת ויהדות", התפקיד שלהם הוא להעביר שיעורים וללמוד בחברותו עם אסירים המעוניינים בכך.

בדרך כלל שעות הפעילות שלהם זה בשעות הבוקר כלומר מהשעה 09:00 עד השעה 13:00 והם מקבלים שכר שעתי של כ-40 שקלים לשעה, שכר שבסוף החודש עוזר מאוד למשפחת האברך.

הכסף שעבר לאברכים מדי 9 לחודש, היה עובר דרך עמותה הנמצאת בנהריה והיא ריכזה את כל הפעילות של האברכים מול השב"ס.

לשב"ס אין יכולת חוקתית להעסיק את האברכים הללו, מכיוון שעל פי החוק, שב"ס יכול להעסיק רק את הלובשי מדים, ולכן כל מי שעובד בשב"ס - שאינו לובש מדים, מועסק ע"י גורם חיצוני.

לפני כחודש, השב"ס החליט לסיים את השיתוף פעולה שלו עם העמותה המפעילה, ויצא למכרז חדש, אך המכרז לא הבשיל והאברכים נותרו אבודים.

אחד האברכים, שנמצא בפרויקט המדובר, סיפר ל'כיכר השבת' כי השב"ס הודיע להם ביום שני כי הם מפוטרים לאלתר והפיטורים ייכנסו לתוקף כבר היום (רביעי), ב-1.1.20, עקב סיום זכיינות העמותה המפעילה בשנים האחרונות את המדרשיות בשב"ס.

לטענת האברכים: "השב"ס נמנע כרגע מלהוציא מכרז חדש, מה שאומר שאנחנו כ-80 עובדים חרדים מכל רחבי הארץ הולכים הביתה בלי לדעת מאיפה אנחנו נתפרנס".

"אותנו לא מעניין מה קורה בעמותה, עצם כך שהכסף לא עבר דרך השב"ס ישירות אלא דרך עמותה שראשיה נחקרים עכשיו - לא אמור לעניין אותנו, אנחנו עבדנו בשב"ס ומבחינתו הם הבוסים והם האחראים הישירים על כך שביום בהיר בלי הודעה מוקדמת אנחנו מוצאים את עצמנו ללא פרנסה".

הרב לאו מבקר באגף הכלא התורני ומעניק כיפה לניצב

אחד האסירים מכלא רמלה, אומר ל'כיכר השבת': "האברכים הללו עושים עבודת קודש, אנחנו בהלם שפיטרו אותם ואנחנו ממש אבודים השיעורים הללו החיו אותנו במצב הביש שאנחנו נמצאים".

מטעם השב"ס נמסר בתגובה ל'כיכר השבת': "החוזה עם העמותה המפעילה הגיע לסיומו ביום 31.12.19. מועד ההודעה למורים, עצם ההודעה ומימוש זכויותיהם באשר ישנם כאלה, הם באחריות העמותה. עם סיום הליך מכרזי יוחלט על זוכה להמשך בפעילות בתחום זה".

מטעם עמותת 'שורשים' בנהריה, נמסר בתגובה לפניית 'כיכר השבת': "אף אחד לא השליך לרחוב שום אברך לרחוב המכרז עם השב"ס הסתיים ב31.12.2019 לכן לא ניגשנו למכרז חדש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר