מת מצווה

תיעוד מרגש: עשרות בהלוויית אלכסנדר נובודוורצב ז"ל

עשרות חרדים הגיעו להשתתף בהלוויית חסר הבית אלכסנדר נובודוורצב ז"ל שנפטר לאחר שגסס בקור במרכז העיר פתח תקוה ביום חמישי, אך לא זוהה עד היום • צפו בהלוויה (חרדים)

יענקי כץ | כיכר השבת |
(צילום: ללא קרדיט)

מת מצווה הכל קרוביו: עשרות חרדים הגיעו הערב (רביעי) להשתתף בהלוויית חסר הבית אלכסנדר נובודוורצב ז"ל, כשמעט שבוע לאחר שנפטר.

כפי שפורסם הבוקר ב'כיכר השבת', אלכסנדר נובודוורצב עלה מבלארוסיה - מינסק לישראל לפני כ-18 שנה. הוא נפטר כבר ביום חמישי, בגיל 69, לאחר שסבל מהיפותרמיה בעקבות מזג האוויר הקר, והמשטרה דרשה זיהוי לפני הקבורה, ומאחר ואין לו קרובים בישראל ולא אותרו קרוביו בחו"ל, לא ניתן היה לזהותו.

לאחר הפרסום שעורר סערה, התברר כי גם במינסק אין לנפטר קרובים, ולאחר לחצים כבדים מצד זק"א התקבל אישור המשטרה ונקבעה ההלוויה. מי שמימן את הקבורה הוא הביטוח הלאומי לאחר שהוכח כי הוא היה תושב פתח תקוה.

מאיר צדוק, מנהל בישיבת 'ידידיה' הסמוכה למקום בו נמצאה גופתו של אלכסנדר, מספר ל'כיכר השבת' כי "מזה כעשור שאלכסנדר הגיע לשכון בדרך קבע תחת ביתו של ראש ישיבת לומז'ה פ"ת. ראש הישיבה הגר"א עויזר והרבנית התייחסו אליו בצורה מפליאה, הוא מעולם לא ביקש עזרה וכל הולך רגל או שכן שניסה לדובב אותו - לשווא. היה אדם צנוע ורגיש שמעולם לא הזיק לאדם".

מאיר צדוק מוסיף כי "בשבועיים האחרונים, מאחר והוא ישן תחת ביתו של ראש הישיבה, הרבנית שמעה שיעולים חזקים והבחינה כי אלכסנדר בקושי קם ממיטתו. היא מיד התקשרה למוקד העירוני שיבואו ויגישו לו עזרה, ואכן הגיעו שוטרים ושאלוהו, כפי שעולה מהתיעוד: 'תרצה לאכול? לשתות? להתפנות לבית חולים?' והוא ענה להם בחצי פה שאינו רוצה, הם עזבו את המקום לא לפני שהרבנית אומרת להם שהוא עומד למות".

צדוק מוסיף ומספר כי ביום רביעי בשבוע שעבר, יום לפני פטירתו, שוב התקשרה הרבנית שהמצב קשה. ביום חמישי הגיעו מהמוקד בזמן הקור לראות בשלומו אך הוא כבר לא הגיב והם מיהר להזעיק את כוחות ההצלה. האמבולנס הוזמן ומיד יצא המתנדב נועם גודלי ממסעדה סמוכה (שאבעס מלאבס) והגיש עזרה ראשונה לאלכסנדר. לאחר כמה דקות הגיע צוות אמבולנס שעשה עליו החייאה במשך כ-45 דק אך נאלץ לקבוע את מותו".

במחלקה המשפטית של זק"א סיפרו כי "לפי הנוהל, משטרת ישראל חייבת לנסות למצוא קרובי משפחה בארץ ובחו"ל. לאחר מאמצים מרובים של תחנת פתח תקווה לא נמצאו קרובי משפחה, דבר אשר הקשה על הליך הזיהוי ושחרור הגופה. בסופו של תהליך קצין המשטרה החליט כי 2 אברכים שהיו בקשר טוב עם המנוח יפנו למכון לרפואה משפטית לזהות את הגופה ואז היא תשוחרר לקבורה".

בשל העובדה כי אין לו קרובי משפחה, הפיצו בקבוצות השונות בקשה להגיע ולהשתתף בהלוויה - ואכן, עשרות חרדים קידשו שם שמיים והגיעו לחלוק כבוד אחרון לאלכסנדר ז"ל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר