"נורא קשה"

התעמת עם מנהיג כת לב טהור: "היה מאוד מפחיד"

ישראל מאיר בויאר, שהצליח לאחרונה לברוח מתוך כת לב טהור בגואטמלה, התעמת אתמול עם הרב אלעזר רומפלר: 'הייתי המזכיר שלו. הוא אחראי לזה שהיו ילדים רעבים' (חרדים)

ישראל מאיר בויאר (צילום מסך מתוך 'עובדה', קשת 12)

"זה היה רגע מאוד קשה, לא הצלחתי לדבר אבל בסוף המילים יצאו" - כך תיאר היום (רביעי) ישראל מאיר בויאר את העימות עם הרב אלעזר רומפלר, במהלך ראיון שהעניק לרפי רשף בקשת 12.

בויאר, שחולץ לאחרונה מכת לב טהור, עומת במשטרה מול אחד מארבעת מנהיגי הכת. הוא תיאר, "לא ידעתי בהתחלה שיש עימות, זה היה במפתיע גם לי וגם לו".

"כששמעתי שיש עימות זה היה רק 10 דקות לפני. באמת חטפתי חום בהתחלה. נבהלתי מאוד כי לא ציפיתי ולא התכוננתי לזה. וזה נורא קשה לעמוד מול אדם שגדלתי איתו והייתי תחתיו הרבה שנים. ולדבר פשוט מולו ופשוט להתחיל עם טענות ולצעוק עליו".

"ברגע שהיינו במשטרה זה לא מפחיד. פשוט אי אפשר לדבר כי אני הייתי עם הבן אדם כמה שנים תחתיו ופשוט אחרי 3 חודשים לצאת משם ולעמוד ולדבר נגדו ומולו זה דבר שמאוד קשה לעשות".

רבה של מקסיקו בראיון על כת לב טהור

ישראל שחזר את השיח שהיה בין השניים במהלך העימות. "זה היה מול חוקר. אז בעצם אני אמרתי טענות והחוקר שאל שאלות, דיברנו כאילו אחד עם השני והחוקר שמע וכתב", אמר. "אז היו דברים שאני אמרתי ובדרך כלל הוא פשוט ניסה להכחיש ולהגיד: 'לא היה, לא יודע, אני לא ראש הכת ולא זה ולא זה'".

"אני הייתי המזכיר שלו שם תקופה מסוימת, והוא היה כאילו המפקד, אחד מהמנהיגים שם, ובעצם הכל תחת הוראותיו", המשיך. "הוא עשה גם דברים בעצמו, אבל זה לא העיקר".

לטענת ישראל מאיר, "הוא בעצם אחראי לזה שהיו ילדים ואנשים רעבים. ושהם לא יכולים לעשות מה שהם רוצים - כל הזמן תחת משטר. אבל הוא לא יכול לעשות את זה לבד. הלכתי לישון מיד אחר כך והייתי כל היום לא רגוע". ‎

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר