אחרי התחקיר

המשטרה תבחן מחדש את תלונות הילדים על התעללות

בעקבות שידור התחקיר, שעורר שאלות עזות, לגבי השתקת עדויות 108 הילדים המתגוררים בשכונות חרדיות בירושלים על מעשי זוועה חמורים, המשטרה תבחן מחדש את התיק (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
עדות אחד הילדים (צילום מסך מתכנית 'המקור', רשת 13)

המשטרה תבחן מחדש את עדויות הילדים המספרים על מעשי הזוועה שביצעו בהם, בעקבות שידור התחקיר בנושא - כך דווח בחדשות 13.

בתחקיר, ששודר לפני כחודש בתכנית המקור ברשת 13, הובאו עדויות של ילדים המספרים כי נחטפו על ידי מבוגרים ממוסדות החינוך בהם למדו, והובאו לתוך מנהרות, שם התעללו בהם בצורה מזוויעה.

על פי התחקיר, בעשור האחרון התקבלו במשטרה יותר ממאה עדויות של ילדים שעל-פי החשד נפלו קורבן לחטיפות על-ידי זרים בשכונות החרדיות בירושלים. בתחקיר שוחח חיים ריבלין עם עשרות הורים ומטפלים כגון פסיכולוגים וקלינאיות תקשורת שמתארים כולם קווים דומים לפרשה המחרידה שעדיין לא נפתרה.

על פי עדויות הילדים, הם נהגו להישאר בהסעה ואז היו עולים "האחים של נהג ההסעות" ולקחו אותם "למנהרות". על פי התחקיר היו דמויות בתוך מוסדות החינוך כסייעות ושרתים ששיתפו פעולה וסייעו בהוצאת הילדים ממוסדות החינוך.

אחת האימהות סיפרה: "התקשרו מהגן באמצע היום ואמרו שהילד לא הגיע בבוקר לגן. הוצאנו אותו לגן, שמנו אותו בהסעה. איך זה יכול להיות שהוא לא הגיע?". היא הוסיפה כי בנה נלקח "למקום מבודד, שיש בו בעלי חיים". אחד האבות שהתראיין לתחקיר סיפר על כי בנו תיאר "מרתף שאליו יורדים כל הילדים" ואב אחר סיפר על "תיאורים של מקום שנשמע כמו מנהרה. אחד הילדים סיפר שמישהו דקר אותו". המנהרות המדוברות לא נמצאו למרות חקירת המשטרה.

אם אחרת תיארה כי "מישהו נכנס לתוך הגינה" ולקח משם את בתה; אחרת סיפרה כי בנה "דיבר הרבה על בורות שהכניסו אותם (את הילדים) אליהם". על הדקירות שעליהן דווח אמרה אחת האימהות כי בנה במהלך הטיפול "קרא לזה חיסונים. הוא לקח איזו בובה והתחיל להזריק לה בין אצבעות הרגליים".

בתקופת כהונתו של המפכ"ל דאז רוני אלשיך, הוקם צוות חקירה מיוחד שהקצין העומד בראשו התראיין אף הוא לתחקיר ואף פרץ בבכי כשהחל לתאר את המקרים, אך מחוסר ראיות - התיק נסגר.

ראש צוות החקירה בפרשה, סגן-ניצב גלעד בהט, אמר כי מדובר בכמה סיפורים שונים וכי לא בהכרח יש קשר ביניהם. "החקירה הזאת התנהלה זמן רב, ובמשך שנתיים לא הייתה שום ראיה שיש כאן קבוצה מאורגנת. הניסיון לקשור בין הפגיעות לא קיים. יש כאן מקרים של פגיעות מיניות, אבל אין ראיה שמחברת בין כל המקרים. אנחנו חיים בעולם משפטי של ראיות".

בהט טוען, כי מדובר ככל הנראה בהונאה של המטפלים למרות שאין להם כל סיבה לעשות זאת והן לנוכח העובדה שמדובר בכמה עשרות מטפלים שונים שמספרים סיפורים דומים. "כמות הזמן והמשאבים שהשקענו בחקירה הזאת בכללותה היא גדולה מאוד. אם היה ל כיוון חקירה שהיה מוביל אותי לאותה כת או לארגון שלא משנה מה מטרתו, הייתי מביא אותם לדין", אומר בהט.

יצוין כי מנגד, בשיחה ל'כיכר השבת' טענו אברכים בשכונת סנהדריה בירושלים, שהופיעו בתחקיר, כי דבריהם הוצאו מהקשרם, והוסיפו: "התאוריה על רשת אפלה ואכזרית הפועלת בירושלים, היא פרי דמיון בלבד".

אחד מאברכי השכונה, המעורב בנעשה, פירט: "הסברנו להם היטב כיצד הפרכנו כמאתיים תלונות שווא, בעזרת אותן מצלמות, וכן בדיקת עדויות, כך שכל סיפור ה'רשת' אינו נכון, אך הם משום מה חתכו את זה מהתחקיר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר