צעד מפתיע

ארה"ב: מגבלות חדשות על הויזה לישראלים

הממשל האמריקני הפחית את התקופות שישראלים רשאים להשתמש בוויזות לצורכי השקעה, עבודה ולימודים בארה"ב, בעוד ששאר אזרחי רוב מדינות העולם לא חוו כל שינוי (בעולם)

(צילום: שאטרסטוק)

באופן מפתיע וללא כל התראה מראש, הפחית הממשל בארצות הברית את משך הזמן שישראלים יכולים להשתמש עם ויזות לצורך שהות במדינה - כך מפרסם איתמר אייכנר באתר ynet.

למרות שממשל טראמפ נחשב ידידותי לישראל, השינוי לרעה, חל רק על ישראלים. הקיצורים המשמעותיים, נכנסו לתוקף באופן מיידי.

כך, התקופה המרבית לוויזת עבודה L-1 קוצרה בשנה מלאה ל-48 חודשים, התקופה המרבית לוויזת עבודה מסוג E-1 ירדה מ-60 חודשים ל-52 חודשים, והתקופה המרבית לוויזת סטודנט מסוג F-1 קוצרה מ-60 חודשים ל-41 חודשים.

גם וויזת משקיעים מסוג E-2, שארה"ב החלה להעניק לאחרונה לישראלים, תקפה רק למשך שנתיים - בעוד אזרחי מרבית מדינות העולם שיכולות לקבל את הויזה היוקרתית, נהנים מתוקף של 5 שנים.

איתמר אייכנר מציין כי קיצור התקופות של ויזות עבודה וויזות לימודים תאלץ ישראלים רבים לשוב ארצה באמצע העבודה או הלימודים, ולהתראיין בשגרירות ארה"ב כדי לחדש את אשרות הכניסה שלהם.

בכתבה צוטט עו"ד ליעם שוורץ המתעסק בתחום אומר כי "כשמסתכלים על התפתחויות פוליטיות כמו העברת השגרירות האמריקנית לירושלים, וההכרה האמריקנית בריבונות הישראלית ברמת הגולן, רואים את הנשיא טראמפ; אבל לצערי, כשמסתכלים על התפתחויות בתחום הוויזות – וזה כולל את הסירוב האמריקני לפטור אותנו מהצורך להשיג ויזות תייר - עדיין רואים את הנשיא אובמה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר