כרוניקה של הסלמה

הרקע לחיסול: ההתקפה על השגרירות ותכנון עוד פיגועים

האמריקאים הסבירו את חיסול קאסם סולימאני כתגובה למתקפה על השגרירות האמריקאית בבגדד בעידודם של האיראנים ותכנון של מתקפות נוספות על ארה"ב. בישראל כוננות מוגברת (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
סולימאני (צילום: תקשורת ערבית)

לאחר מתיחות עזה שנמשכה כמה ימים בין ארה"ב לאיראן בשיאה הותקפה השגרירות האמריקאית בבגדד, מפקד 'כח קודס' ובכיר משמרות המהפכה האיראניים, קסאם סולימאני, חוסל הלילה (שישי) בבגדד. לצד סולימאני חוסל גם סגן מפקד ארגון הגג של המיליציות הפרו-איראניות "אל-חשד א-שעבי", אבו מהדי אל-מוהנדס.

בנוסף, שלושה ממפקדי אל-חאש אל-שבעאבי בקרב ההרוגים: מוחמד רזא אל-ג'ובארי מנהל יחסי הציבור אל-חאשב אל-שעעבי, חסן עמיד ומוחמד אל-שיבאני. כמו כן, חוסל בתקיפה גם מוחמד אל-קווטאראני, מפקד חיזבאללה הלבנוני. סך הכל חוסלו בתקיפה 12 בני אדם ביניהם ככל הנראה גם בכירים בחיזבאללה.

דוברים איראנים כבר מאשימים, כי ישראל וארה"ב ביצעו יחד את מבצע החיסול הדרמטי שבוצע באמצעות טילים שנורו ממסוקים. בינתיים בישראל הורו לשרים שלא להתראיין בנושא כלל ולשמור על דממת אלחוט וזאת ככל הנראה כדי לא לספק לאיראן בדל של טענה כי ישראל אכן קשורה לחיסול.

ראש המוסד לשעבר דני יתום התייחס לחיסול ואמר: "יש גנרלים בכירים ממנו, אבל אין שום גנרל במרחב האיראני שהוא בר השפעה כמוהו. הוא עשה מה שבא לו והיה קרוב מאוד לחמינאי".

מהפנטגון נמסר לאחר החיסול המוצלח, כי הסיבה לחיסולו של הבכיר האיראני היא התקיפה על השגרירות האמריקאית בעיראק כמו גם תכנון מתקפות טרור נוספות.

"בהוראת הנשיא, צבא ארה"ב חיסל את קאסם סולימאני, ראש כוח 'קודס' של משמרות המהפכה, ארגון שהוא חלק מרשימת ארגוני הטרור המוכרים בארה"ב. הגנרל סולימאני פעל באופן אקטיבי לפיתוח תוכניות לתקיפת דיפלומטים אמריקנים ואנשי שירות בעיראק ובאזור כולו. הוא וכוח קודס אחראים למותם של מאות אמריקנים ואנשי השירות של הקואליציה, וגם לפציעתם של אלפים נוספים. הוא ניצח על התקיפות על בסיסי הקואליציה בעיראק בחודשים האחרונים – שהגיעו לשיא ב-27 בדצמבר, אז נהרג אמריקני ונפצעו עוד שניים", נמסר בהודעת הפנטגון.

"הגנרל סולימאני אף אישר לתקוף את השגרירות האמריקנית בבגדד בשבוע האחרון. התקיפה נועדה להרתיע את איראן מתכנון התקפות עתידיות. ארצות הברית תמשיך לנקוט את כל הפעולות הנדרשות כדי להגן על אנשיה ועל האינטרסים שלה, בכל מקום ברחבי העולם", הצהירו האמריקאים.

סולימאני, כידוע, כונה בידי גורמי ביטחון וממשל בישראל כ"ראש הנחש", מאחר והוא שהיה אחראי באופן ישיר לכל הפעולות הצבאית האיראניות ברחבי המזרח התיכון נגד מדינת ישראל ואזרחיה, כולל באמצעות חיזבאללה וארגוני הטרור בעזה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר