איום ברור

איראן: "חיסול סולימאני - משמעותו מלחמה"

בממשל האיראני שתקו במשך כמה שעות, ולאחר שהתאוששו מההלם הראשוני הודיעו כי יתקפו - בתגובה לחיסולו של בכיר משמרות המהפכה ומפקד 'כח קודס' קאסם סולימאני (בעולם)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ו' בטבת תש"פ | 03.01.20
מנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי (צילום: מתוך הטוויטר הרשמי)

לאחר שעות של שתיקה, המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, הכריז על שלושה ימי אבל על קאסם סולימני, ואיים: "החיסול יכפיל את המוטיבציה לפעול נגד ארה"ב וישראל".

מוקדם יותר ‏גורמים בממשל האיראני הגיבו לחיסולו הדרמטי של מפקד 'כח קודס', ואמרו ל'ניו יורק טיימס' האמריקני: "חיסולו של סולימני - משמעותו מלחמה".

במשך שעות, לאחר מבצע החיסול שביצעה ארצות הברית על אדמת עיראק, דממו מערכות הדוברות של שלטון האייתולות, ככל הנראה בשל ההלם שאחז בהם לשמע מותו של סולימאני וששת קציניו מירי הטילים בשדה התעופה בבגדד.

בהמשך, ראשון להגיב היה דובר המיליציות השיעיות בעירק, אחמד אל-אסדי, שהכריז: "האויבים האמריקנים והישראלים, הם האחראים להריגתו של קאסם סולימאני".

חמינאי, באחד מנאומיו האחרונים, על "העימות עם ארה"ב"

אחר כך, ולאחר שמשמרות המהפכה האיראניים פרסמו את האישור הרשמי על מות סולימאני, מסרו מי שתוארו בעיתון ניו יורק טיימס כ'גורמים בממשל האיראני', תגובה חריפה וקשה.

"חיסולו של סולימני - משמעותו מלחמה. התגובה שלנו לזה תגיע, באמצעות תקיפה. כל שיח על משא ומתן עם ארצות הברית הסתיים; כעת השיח עובר לנקמה", צוטטו הגורמים בעיתון האמריקני הנחשב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר