בית החולים מגלה

לא חוסן: התינוק בן השנה מרמות, נפטר בגלל שפעת

בית החולים הדסה הר הצופים מודיע, כי התינוק ממשפחה חרדית שהגיע השבוע לבית החולים ללא רוח חיים, כפי שדווח ב'כיכר השבת', נפטר מסיבוך של מחלת השפעת. מתחילת החורף נפטרו 16 ממחלה זו (חרדים)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

נגיף השפעת גבה קרבן נוסף: התינוק בן השנה, שנפטר בתחילת השבוע בבית משפחתו החרדית המתגוררת בשכונת רמות בירושלים, הלך לעולמו בשל מחלת השפעת בה לקה.

מתוצאות הבדיקות שבוצעו על ידי צוות בית החולים עולה כעת, כי התינוק נפטר בביתו ככל הנראה מסיבוך של מחלת השפעת.

"התינוק ומשפחתו לא חוסנו", נאמר בהודעת בית החולים, "המידע נמסר להורים ולמשרד הבריאות".

כזכור, בעת שהמקרה דווח ביום שני, לאחר הפטירה, נמסרה מ'הדסה' הערכה שגויה. "הנסיבות נבדקות, אך לא נראה כי מדובר בשפעת", נכתב אז בהודעת בית החולים.

נכון לאתמול אושפזו בבתי החולים השונים, שבעה ילדים במצב קשה בגלל מחלת השפעת, כשבסך הכל עומד מספרם של החולים קשה משפעת על 36 בני אדם.

הבשורה הקשה מגיעה על רקע העובדה, שדווחה ב'כיכר השבת', כי בימים האחרונים נוצר ביקוש רב לחיסונים נגד שפעת, והדבר גרם לחיסול המלאי היומי, כך שרבים נאלצו לשוב לקופת החולים כדי להתחסן. מנתוני משרד הבריאות עולה, כי כ-20 אחוז מהאוכלוסייה בישראל כבר התחסנה - זינוק של 4% בתוך שבוע בלבד. בעקבות כך העביר משרד הבריאות עשרות אלפי מנות נוספות לקופות החולים.

ראש שירותי בריאות הציבור קוראת להתחסן (צילום ארכיון: משרד הבריאות)

"קיבלנו את החיסונים מאוחד מאוד, ולא באשמתנו", הסביר שר הבריאות יעקב ליצמן את המחסור. "קיבלנו אותם מארגון הבריאות העולמי, שבוחר את הרכב החיסון, והוא הגיע כאמור מאוד מאוחר".

"בתחילה אחוזי ההתחסנות היו מאוד נמוכים", הוסיף ליצמן, "אז לחצנו וקראנו לציבור לצאת להתחסן, כשהשפעת הגיעה, חלה התעוררות בענין אצל הציבור".

השר אף איים בשלילת זכויות ממי שלא יתחסן. "יש קבוצות באוכלוסייה שמסרבות להתחסן, ובימים האחרונים נודע לי גם על רופאים שממליצים לא לחסן; כרגע מוקדם לדבר על זה, כי אין כנסת, אבל בהחלט צריך לעשות משהו, אולי להעביר חוק בנושא", סיכם ליצמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר