"גם תל אביב יעד"

טראמפ קיבל את ההחלטה סמוך לחיסול; באיראן מאיימים

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, קיבל את ההחלטה לחסל את מפקד כוח קודס של איראן, קאסם סולימאני, בסמוך לתקיפה. באיראן מאיימים: "גם תל אביב היא יעד שניתן להשגה עבורנו" (חדשות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הנשיא טראמפ (צילום: הבית הלבן)

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ קיבל את ההחלטה לחסל את מפקד כוח קודס של איראן, קאסם סולימאני, בסמוך לתקיפה. באיראן מאיימים: "גם תל אביב היא יעד שניתן להשגה עבורנו".

על פי הדיווח הערב (מוצ"ש) ב'לוס אנג'לס טיימס', הנשיא טראמפ קיבל את ההחלטה על החיסול הדרמטי רק ביום שני, שלושה ימים קודם התקיפה. ההחלטה התקבלה במהלך ישיבה בבית המנוחה של הנשיא במאר א-לאגו. בישיבה קיבל טראמפ סקירה של בכירים בממשל, בצבא והמועצה לביטחון לאומי. בין היתר השתתף בפגישה שר החוץ פומפאו.

בישיבה הוצגו לטראמפ מספר אפשרויות של פעולות נגד איראן, בין היתר הוצג שקף של חיסול סולימאני. טראמפ אהב האפשרות והורה לבצע את החיסול הדרמטי.

מהרגע שהנשיא קיבל את ההחלטה, קהילת המודיעין האמריקנית החלה במבצע לאתר את קאסם סולימאני, שם גילו כי המפקד האיראני צפוי להגיע לעיראק, כשהוא לא נוקט אמצעי הגנה, ואכן שם הוא חוסל.

בתוך כך, באיראן ממשיכים לאיים על ארה"ב וישראל, בעקובת החיסול. בכיר במשמרות המהפכה, אבו חמזה אמר: "יש 35 מטרות אמריקניות באזור, שהן בהשג ידה של טהרן, בהן גם תל אביב".

סגן מפקד משמרות המהפכה באיראן הוסיף ואיים: "ארצות הברית צריכה לחשוש לאינטרסים שלה באזור. התגובה שלנו תגיע והיא הולכת להיות אכזרית"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר