חיסול סולימאני

"ננקום חזק ועוצמתי"; יחידות הטילים באיראן העלו כוננות

המודיעין האמריקני זיהה כי יחידות הטילים הבליסטיים של איראן העלו כוננות, וטראמפ יצא למתקפת איומים כלפי איראן. דובר כוחות הצבא האיראניים: "התגובה שלנו בדרך והיא תהיה חזקה" (אקטואלי)

טילים באיראן (צילום: שאטרסטוק)

המודיעין האמריקני זיהה אמש (מוצאי שבת), כי יחידות הטילים הבליסטיים של איראן העלו כוננות, לאחר חיסולו של מפקד 'כח קודס' במשמרות המהפכה, קאסם סולימאני, כך מדווח ה"ניו יורק טיימס".

גורמים אמריקנים אחרים אמרו ל"ניו יורק טיימס", כי לא ברור עדיין האם איראן מניידת את יחידות הטילים כדי למנוע מארה"ב לפגוע בהן או שמא מדובר בהכנה לתקיפה גדולה נגד יעדים אמריקניים.

בעקבות העלאת הכוונות, יצא נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בסדרת איומים, בהם הבהיר כי ארה"ב סימנה 52 מטרות איראניות שיותקפו בעוצמה אם ארה"ב תותקף.

דובר כוחות הצבא האיראניים, אבו אל-פיזל שכארג'י, אמר הבוקר כי "חיסול קאסם סולימאני הוא פעולת טרור, ולא נעבור על זה בשתיקה".

"התגובה שלנו בדרך והיא תהיה חזקה", הוסיף דובר הצבא האיראני, "וושינגטון נכנסה למערכה מסוכנת מאוד ועליה לצפות לתגובה כבדה מצדנו. אנחנו ננקום מארה"ב באופן יותר חזק ויותר עוצמתי ממה שהיא מתארת לעצמה".

עוד דווח ב"ניו יורק טיימס", כי בכירים בצבא האמריקני הציגו לנשיא טראמפ שורת תגובות אפשריות למהומות בעיראק שהובילה איראן, ונדהמו כאשר טראמפ בחר באפשרות הקיצונית ביותר - חיסולו של סולימאני.

לפי הבכירים, לפני ההחלטה התקבל מידע חדש על כך שסולימאני תכנן מתקפה מיידית נגד שגרירויות, קונסוליות ואנשי צבא אמריקנים. לפי הגנרל מארק מילי, ראש המטות המשולבים, המתקפות הללו היו צפויות בתוך ימים או שמועות וטען כי המידה היה "ברור וחד משמעי".

מנגד, בכיר אמריקני אחר אומר כי המידע המודיעיני היה מצומק והמתקפה לא הייתה מיידית וטרם אושרה על-ידי המנהיג הרוחני באיראן, עלי חמינאי.

כאמור, הנשיא טראמפ יצא בשעות האחרונות בסדרת איומים כלפי איראן, וכתב: "איראן מדברת באומץ רב על סימון יעדים אמריקניים חשובים לתקיפה כנקמה על שפטרנו את העולם מהמנהיג הטרוריסט שלהם, שרק לאחרונה הרג אמריקני ופצע באורח קשה אנשים רבים אחרים. שלא נדבר על כל האנשים שהוא הרג במהלך חייו, כולל מאות מפגינים איראנים רק לאחרונה. סולימאני תקף את השגרירות שלנו, ותכנן תקיפות נוספות במקומות אחרים. איראן לא עשתה דבר מלבד בעיות בשנים האחרונות".

טראמפ הוסיף, כי "סימנו 52 אתרים איראניים - שחלקם בעלי חשיבות גבוהה לאיראן ולתרבות האיראנית. יעדים אלה, ואיראן עצמה, יותקפו במהירות ובעוצמה אם איראן תפגע באמריקנים או תתקוף יעדים אמריקניים".

הבוקר, הוסיף טראמפ לאיים וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי "ארה"ב בדיוק הוציאה שני טריליון דולר על ציוד צבאי. אם איראן תתקוף בסיס אמריקני, או כל אמריקני, אנו נשלח אליה חלק מהציוד הצבאי החדש והיפה שלנו, וללא היסוס".

בתוך כך, בישראל ובארצות הברית נערכים לנקמה כאשר הערכות הן כי ארה"ב תותקף ראשונה, ובעקבות כך האמריקנים החלו בתגבור כוחותיהם במזרח התיכון ובמפרץ הפרסי ועד כה נשלחו לאזור יותר מ-4,000 חיילים.

בנוסף ארה"ב העבירה סוללות 'פטריוט' להגנה אווירית, לירדן, בחריין וסעודיה וכן מטוסי קרב ומטוסי תדלוק וכוחות מיוחדים הועברו לאיטליה. במקביל, במפרץ הפרסי כבר משייטות נושאת מטוסים וספינות מלחמה הנושאות טילי שיוט.

בישראל הועלתה הכוננות בצפון, בחיל האוויר ובאגף המודיעין. ישיבת הקבינט המדיני ביטחוני שהייתה אמורה להתקיים היום לאחר ישיבת הממשלה, נדחתה למחר, בשעה 16:00.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר