כל הפרטים

סיום הש"ס של 'דרשו' במנצ'סטר: 4,000 סועדים; אבטחה חסרת תקדים

במעמד הסיום שיתקיים הערב (ראשון) ויהיה המעמד היהודי הגדול ביותר בעיר אי-פעם בעיר, ישתתפו מרנן ורבנן גדולי תורה, רבנים וראשי ישיבות • אבטחה חסרת תקדים סביב האולם • כל הפרטים על המעמד ההיסטורי שמרגש את מנצ'סטר היהודית (חרדים)

כוחות הביטחון נערכים (צילום: באדיבות המצלם)

ההכנות במנצ'סטר לקראת סיום הש"ס ההיסטורי של 'דרשו', המעמד היהודי הגדול ביותר אי-פעם בעיר, נכנסו בשעות האחרונות לישורת האחרונה.

המעמד יתקיים היום (ראשון) בערב באולם "אוונט סיטי" - האולם הגדול והמפואר ביותר במנצ'סטר, שמכיל אלפי מקומות ישיבה בהשתתפות מרנן ורבנן גדולי התורה, רבנים, דיינים, וראשי ישיבות.

ההיערכות האחרונה במנצ'סטר

ביום שישי אישרה המשטרה באופן סופי את קיום המעמד, לאחר שנוספו לו 1000 מקומות בעקבות ביקושים גדולים מצד הציבור.

גורמי ההפקה בהובלת "פליישמן פלס הפקות" פועלים לקראת המעמד הגדול שיכלול סעודת מצווה לכ-4,000 סועדים - היקפים שמנצ'סטר היהודית לא ידעה כמותם מעולם. 2 חברות קייטרינג לקחו על עצמם את אירוע ההסעדה הגדול ביותר שידעה אנגליה היהודית, ופועלים כדי לעשות הכל להצלחת המעמד לכבודה של תורה.

עפ"י התכנית וסדר היום, את מסכת הנאומים יפתח רבה של מנצ'סטר הרה"ג רבי פנחס שנייבלג. אורח הכבוד יהיה הרה"ג רבי אהרן שיף גאב"ד קהילת "מחזיקי הדת" באנטוורפן. בסיום הש"ס ואמירת הקדיש הגדול יכובד המג"ש הרה"ג ר' שמחה במברגר, מגדולי הר"מים הנודעים בדף היומי בעולם כולו, ואשר נודע כשיעור הדף היומי הגדול ביותר באירופה, בו משתתפים מדי יום מאות משתתפים מכל החוגים. בהתחלת הש"ס יכובד הרה"ג רבי ישראל פרידמן, רב טשורטקוב קלויז, במנצ'סטר. אורח מיוחד מארץ ישראל יהיה הרה"ג רבי ניסן קפלן, ראש ישיבת 'דעת אהרון' בהר נוף.

את המעמד תנעים מקהלת "מלכות" בהרכב מלא, תזמורת המנגנים, בניצוחו של ר' מונה רוזנבלום. ינעימו בשיר וזמר זאנוויל וינברגר ואהרלה סמט.

יו"ר הועדה המארגנת ר' יענקי זילבר מספר כי במנצ'סטר היהודית מתרגשים באופן שקשה לתאר לקראת המעמד. "יש ביקושים אדירים להשתתפות במעמד, ומעולם לא נעשה במנצ'סטר משהו בהיקף הזה מבחינת איכות ההפקה ומבחינת כמות המשתתפים ובהשתתפות כה נרחבת של רבני הקהילות" הוא מספר. "הכרטיסים אזלו מיד עם תחילת המכירה, ובעקבות לחץ מצד הציבור הוספנו עוד 1000 מקומות ישיבה".

ההיערכות באולם במנצ'סטר (באדיבות המצלם)

בתוך כך, בשל העלייה באירועים אנטישמיים בשנה האחרונה באנגליה, כוחות הביטחון נערכים באופן מוגבר על מנת לאבטח את המעמד. בין היתר, באופן חסר תקדים, כוחות מיוחדים באפוד מלא, ועם נשקים ארוכים יאבטחו באופן גלוי את כל סביבת מתחם ה"אוונט סיטי" שבו יתקיים המעמד. בישראל מדובר במחזה נפוץ, אולם באירועים דומים באנגליה, האבטחה היא באמצעות שוטרים חמושים באקדחים מוסתרים ולא עם נשקים אוטומטיים גלויים.

בנוסף, עשרות בלשים בלבוש אזרחי יסתובבו באזור ויאתרו חשודים פוטנציאליים. כוחות המשטרה המוגברים יכללו מסוק משטרתי שירחף באזור בזמן המעמד, ומחסומים שייפרשו באזור כדי להגביר את תחושת הביטחון.

גורמים במשטרת מנצ'סטר הבהירו לראשי 'דרשו', כי אין בידיהם התרעה קונקרטית, אולם הם אינם מוכנים לקחת אפילו סיכון מזער, כאשר מדובר בהגנה על חיי יהודים במעמד בסדר גודל שכזה. ראש הוועדה המכינה ר' יענקי זילבר אומר שהציבור לא חושש, אולם כולם מבינים שבודדים יכולים לחשוב אולי לנסות ולפגוע במעמד, שמטבע הדברים מייצר חשיפה ופרסום רבים, ועל כן הציבור נקרא להישמע להוראות כוחות הביטחון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר