צפו בתיעוד

גשמי הברכה הציפו כבישים: הרוג בבנימינה

המשטרה סוגרת הערב כבישים רבים בעיקר באזור הצפון לאחר שהוצפו במי גשמי הברכה שיורדים בימים האחרונים. הדיווחים על הכבישים החסומים והאסונות הנלווים (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ח' בטבת תש"פ | 05.01.20
הרכב בו נמצא ההרוג (צילום: דוברות המשטרה, וידאו: תיעוד מבצעי כב"ה)

גשמי הברכה הרבים שיורדים ביממות האחרונות מציפים את כבישי הצפון ומסכנים את התנועה. המשטרה החליטה לחסום כמה מהכבישים בכדי למנוע אסונות.

הערב (ראשון), יש קרבן למזג האוויר הסוער, אדם בן 71, תושב בנימינה נסחף עם רכבו ונלכד בתוכו. כוחות הכיבוי שהגיעו למקום חילצו אותו בעזרת 3 כלי צמ"ה. הנהג נמצא ללא רוח חיים בתוך רכבו.

מדוברות מד"א נמסר: "בשעה 18:17 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב שרון על רכב שנסחף במים ברחוב הנחל בבנימינה. חובשים ופראמדיקים של מד"א מדווחים על גבר שמחולץ מהרכב כשהוא מחוסר הכרה".

אריה צ'יפקיס חובש באיחוד הצלה סיפר: "כשהגענו למקום נתקלנו ברכב ששקע במים לאחר שנסחף לוואדי. צוותי כיבוי חילצו את הרכב ולמרבה הצער נקבע מותו של הנהג בזירת האירוע".

מהמשטרה נמסר, כי "המשטרה בודקת נסיבות מציאת גופה ברכב בבנימינה לפני זמן קצר התקבל דיווח במוקד 100 על גבר הנמצא בתוך רכב, שנפל לתוך תעלת נחל תנינים בבנימינה. כוחות משטרה והצלה שהגיעו למקום החלו בחילוץ הרכב מהתעלה ואתרו בתוכה אדם ללא רוח חיים".

דוברות כבה חוף
דוברות כבה חוף
דוברות כבה חוף

מכוחות הכיבוי וההצלה נמסר, כי כלל לוחמי האש מתחנת זבולון, מרכזים כוחות בקניון ארנה בחניון התת קרקעי. לוחמי האש פותחים ברגעים אלו בסריקות אחר רכבים לשלילת לכודים. מהמקום חולצו חמישה לכודים ללא פגע. מפקד האירוע הכריז על הסתגרות עד לסיום שאיבת המים מהחניון.

במקביל, המשטרה בשיתוף פעולה עם עיריית נהריה סגרו לתנועה את כביש 89 צומת המשטרה לכיוון ביה"ח המרכז הרפואי גליל, עקב הצפה בצומת הראשי, על מנת לשמור על בטחון משתמשי הדרך.

שוטרי תחנת נהריה בשת"פ גורמי פיקוח ובטחון בעיריה, מזרימים את התנועה לצירים חלופיים בטוחים. התנועה מנהריה אל ביה"ח תתאפשר בשלב זה דרך צומת כברי בלבד, קרי- מעקף דרך צומת בצת.

בעקבות תנאי מזג האוויר הוקם חפ״ק בעיריית נהריה. תשעה צוותי כיבוי פועלים ברחבי העיר. עשרות חיילים גויס לטובת פעולות החילוץ בעיר ולמשך הלילה. תנועת הרכבות נעצרה בעיר עכו.

נהריה מוצפת. צילום: מדברים תקשורת
צילום: עיריית נהריה

בנוסף, נחסם כביש 2 מחלף זכרון יעקב נחסם לתנועת כלי רכב בשני הכיוונים. המשטרה חסמה גם מתחת למחלף זכרון יעקב על כביש 67 בואך כביש 2 לכיוון צפון ודרום, שנחסם גם כן עקב הצפות.

לצורך הזרמת כלי הרכב הנמצאים במחלף זכרון החסום לתנועה, נחסם מחלף עתלית לכיוון דרום במטרה לאפשר הכוונות והזרמה של התנועה.

כביש 2 מוצף. צילום: דוברות המשטרה

גם כביש 652 נסגר לתנועה ממבצר שוני לכיוון בנימינה לשני הכיוונים בעקבות הצפות והציבור הנהגים מתבקש לנסוע בדרכים חלופיות.

המשטרה מבקשת מציבור הנהגים להיות קשובים להנחיות מצילות חיים שמופצות על ידה באמצעי התקשורת ולהתאים את מהירות הנהיגה לתנאי הדרך, בדגש על הימנעות כניסה אל מוקדי שיטפונות והצפות.

נמשכים החיפושים אחר גבר בשנות ה-40 לחייו תושב ערערה שעל פי החשד נסחף בשיטפונות הנחל הסמוך לגבעת נילי, כוחות משטרה רבים, לוחמי מג"ב , יחידות חילוץ של משטרת ישראל וכוחות כב"ה , ממשיכים בסריקות בסיוע מסוק משטרתי.

על פי מידע ראשוני עולה, כי הגבר יחד עם בנו כבן 27 נסעו עם רכבם באזור הנחל הסמוך לגבעת ניל"י וכאשר ניסו לחצות את הנחל נסחפו בשיטפון, כאשר הבן הצליח להיחלץ מהנחל ואילו האב נסחף במורד הואדי עד שאבד קשר העין עמו.

שבעה צוותי כיבוי ויחידת חילוצים מיוחדים פועלים באירוע חילוץ ממים בבלפוריה, הצוותים מחלצים ארבעה לכודים מגג רכב באמצעות מנוף גבהים .סגן מפקד המחוז תת טפסר יאיר אלקיים נמצא במקום האירוע.

לפני זמן קצר הסתיימה הערכת מצב, בראשות מפקד מרחב מנשה- נצ"מ שמעון בן שבו, בשת"פ כב"ה וקציני הבטחון של מוא"ז חוף כרמל ואלונה של משטרת ישראל.

בתום בחינת הפעולות שבוצעו עד כה ע"י כלל היחידות, תכנית הפעולה המבצעית, בחינת תנאי השטח ומז"א, נקבע כי הלילה יימשכו סריקות רק במקומות שניתן לחפש ע"י צוותים מיוחדים תוך הגברת התאורה במקום ושימור התנאים, ועם אור ראשון ייכנסו יחידות נוספות לחיפושים עפ"י גזרות, בהתאם ליתרון היחסי של כל יחידה ויחידה, לרבות בתוך הנחל.

תיעוד מבצעי כב"ה

מהמשטרה נמסר כי בכביש 25 הכניסה לבאר שבע מתבצעות עבודות תיקון תשתית הכביש אשר ניזוקה עקב מזג האוויר והיוותה סכנה למשתמשי הדרך.

כנגד הקבלן המבצע אשר פעל בניגוד לחוק ללא קבלת תנאי משטרה וסיכן בכך את משתמשי הדרך בוצעה אכיפה בהתאם. כעת נמצאים במקום שוטרים אשר דואגים לביטחון משתמשי הדרך והפועלים בתיקון הכביש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר