טור דעה

ריבוי מפגשים בין המגזרים הוא הפתרון לאתגר ההייטק הישראלי

את המספרים כולכם כבר מכירים והם מלמדים כי כדי שבועת ההייטק הישראלי תמשיך להמריא ולנסוק מעלה, היא צריכה כוח אדם איכותי שנמצא במגזר החרדי. WIN WIN (דעות)

גולדי גלהר | כיכר השבת |
(צילום: אולפן כיכר השבת)

"אתה לא כמו כל החרדים" כבר הספיק לשמוע כל חרדי ברצף של בין מאה שערים לחרדים החדשים ונלחמי הממ"חים למיניהם.

להרשמה לכנס ההייטק החרדי, לחצו כאן>>>

במטרים הבודדים שבין רחוב ז'בוטנסקי לרחוב ר' עקיבא בבני ברק ובתווך שבין רחוב הנביאים למאה שערים בירושלים יודע כל חרדי, מפרידים קילומטרים ארוכים של ניתוק מנטאלי, תרבותי וחוסר היכרות במובן הכי בסיסי של המילה עם הציבור החילוני.

את המשמעויות של אוסף הסיבות הללו ניתן לנתח מכאן ועד ועידת ההייטק החרדי הבאה ב2021 אבל עיקרון אחד פשוט יפתור את כלל הסיבות והוא ההיכרות. האחריות על המפגש בין המגזרים היא של כולם.

במדינת ישראל חיים חילונים וחרדים בנפרד עם ניהול משותף: ממשלת ישראל. אם לאחד לא יהיה טוב השני ירגיש את זה באיזה שהוא שלב ולהיפך.

את המספרים כולכם כבר מכירים והם מלמדים כי כדי שבועת ההייטק הישראלי תמשיך להמריא ולנסוק מעלה, היא צריכה כוח אדם איכותי שנמצא במגזר החרדי. WIN WIN כמו שאוהבים להגיד בהייטק. והיא גם מסתבר, הפתרון להרבה מאוד אתגרים בישראליות שלנו.

זה נשמע לכם כמו עוד כותרת של עמותת גישור/פיוס/כפייה דתית/חילונית?

אז הנה כמה נתונים בשביל הספורט: בישראל חסרים כיום 15,000 מתכנתים, עובדתית תעשיית ההייטק בבעיה.

לעומת זאת רק 3% מהחרדים עובדים בהייטק למרות שהם 10% מהאוכלוסייה. ועוד נתון באדום בוהק: 25% מהילדים בישראל כיום הם חרדים.

לקראת ועידת ההייטק החרדית הכנתי את עצמי במלוא התחמושת להתמודדות עם התנגדויות מצד מעסיקים לשילוב חרדים בהייטק. עמדתי מול המראה והסברתי לכל מי שלא הסכים לשמוע למה חשוב לשלב חרדים, ולמה חרדים הם הון אנושי איכותי וירא שמים וגם כמה הומוריסטיים על כך שאין להם פייסבוק והם לא מבזבזים זמן ברשתות החברתיות.

כאן צריך להכניס לפרונט את משלח היד הוותיק והמסורתי ולשדך בין המגזרים. פחות תרגום של אידיש לעברית ויותר תל אביבית לחרדית ולהבין שבעצם רוב החסמים פתירים.

רוב המעסיקים בישראל מחפשים עובדים טובים.

החרדים מחפשים עבודה ומכאן נותר הצורך רק לשדך בין פערי המידע ולמצוא פתרונות לחסמים. הדרך יחסית פשוטה.

המתכון: כמה שפחות דיבור בטרמינולוגיה של עזרה הדדית וכמה שיותר ריווחיות, הצלחה לשני הצדדים ועל הדרך גם רווח למדינה ולעם שלנו. זה נקרא אחריות אישית וזה עובד הכי טוב.

הכותבת, גולדי גלהר, מנכ"לית תרבותא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר