פתח תקווה

מרגש: ילדי החיידר לומדים משניות לעילוי נשמת חסר הבית

ילדי החיידר בפתח תקווה שנתקלו בחסר הבית אלכסנדר נובודוורצב ז"ל מדי יום, שמעו על מותו המזעזע בקור, והתגייסו ללמוד משניות לעילוי נשמתו ולהיבחן עליהם (חדשות, חרדים)

יענקי כץ | כיכר השבת |
אלכסנדר ז"ל בסמטה בה התגורר (צילום: מצלמת אבטחה, באדיבות המצלם)

חסר הבית מפתח תקווה, אלכסנדר נובודוורצב ז"ל, נפטר לפני כעשרה ימים, בגיל 69, לאחר שסבל מהיפותרמיה בעקבות מזג האוויר הקר. הפרסום באתר 'כיכר השבת' על התלאות שעבר והעיכוב של קבורתו במשך ימים ארוכים, ריגש את העסקנים שהתגייסו לסייעו להביאו לקבר ישראל.

עשרות חרדים תושבי פתח תקוה הגיעו להלוויה שהתקיימה ביום רביעי שעבר וחלקו לו כבוד במותו.

כפי שסוקר בהרחבה ב"כיכר השבת", אלכסנדר ז"ל היה גר בסמטה הסמוכה לישיבת לומז'ה, צמוד לתלמוד תורה 'ברכת יעקב', כאשר ילדי החיידר הכירו את דמותו של האיש אותו פגשו בכל יום.

הילדים, שמעו על מותו המזעזע והתגייסו ללמוד לטובת נשמתו. במודעה שנתלתה בלוח המודעות של החיידר הכריזו תלמידי כיתה ח' על מבצע לכל תלמיד שילמד משניות לעילוי נשמת אלכסנדר ז"ל.

"הודעה חשובה", נכתב במודעה בכתב יד של אחד הילדים המארגנים, "המעוניין ללמוד משניות בעל פה ולהיבחן עליהם מוזמן להגיע לנציגי כיתה ח' ולקבל משניות, לא יתקבלו משניות שלא התקבלו על ידי הנציגים. הנבחן יקבל פרס סמלי בהתאם לגילו".

בהמשך המודעה נכתב כי "המבצע יתחיל ביום ראשון ח' טבת תש"פ, המבצע לעילוי נשמת אלכסנדר בן ליאוונתי ז"ל האדם שחי בקרבת לומז'ה, אנו מודים להנהלת החיידר על המימון של המבצע". החותמים: ילדי כיתה ח' ישיבתית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר