אחרי חיסול סולימאני

שגרירות ארה"ב פרסמה אזהרה: מתקפת טילים על ישראל

בשל המתח הגובר מול איראן, מזהירה השגרירות את אזרחיה מפני אפשרות של מתקפת טילים על ערי ישראל: "אירועי ביטחון, כולל ירי טילים, מתרחשים לעתים קרובות ללא אזהרה", נכתב בפרסום (בארץ)

(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

שגרירות ארצות הברית פרסמה היום (שני) באתר האינטרנט שלה אזהרה לאזרחים אמריקנים השוהים בישראל, זאת על רקע המצב הביטחוני המתוח עקב חיסול מפקד כוח קודס, קאסם סולימאני.

"בשל הזהירות, השגרירות מעודדת בתוקף את אזרחי ארצות הברית להישאר ערניים ולנקוט צעדים מתאימים להגברת המודעות הביטחונית שלהם, שכן אירועי ביטחון, כולל ירי טילים, מתרחשים לעתים קרובות ללא אזהרה".

לפי ההודעה שנשלחה במייל לאזרחי ארה"ב בישראל, "המתח במזרח התיכון עשוי לגרום לסיכונים ביטחוניים לאזרחי ארה"ב".

הם פרסמו מספר הנחיות לאזרחיהם: "דע את מיקומו של המקלט הקרוב ביותר או המרחב המוגן שלך. למידע נוסף על הפעולה המתאימה לנקוט בשמיעת צפירה או פיצוץ, בקרו באתר פיקוד העורף של צה"ל או הורידו את אפליקציית פיקוד העורף לקבלת התראות אבטחה ובטיחות בזמן אמת".

"השגרירות תמשיך לבחון את המצב הביטחוני ותספק מידע נוסף לפי הצורך", נכתב עוד בהודעה החריגה של שגרירות ארצות הברית בישראל.

מהערכת המצב של המכון למחקרי ביטחון לאומי לשנת 2020, שהוגשה היום לנשיא המדינה ראובן ריבלין עולה כי הסבירות למלחמה עולה והאיום החמור ביותר הוא בגזרה הצפונית - מול איראן וחיזבאללה.

לדבריהם, סביר להניח שאיראן בוחנת כעת את אפשרויות התגובה שלה לפעולה האמריקאית, בהיעדרו של סולימאני שריכז בעבר את תהליכי החשיבה והתכנון של מבצעים מעין אלה בזירה האזורית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר