"לקונה בחוק"

מקלב פנה לשרת הרווחה החדשה נגד אפליית משפחות חרדיות

פרסום ראשון: משפחות הנאלצות להתמודד עם עיקולי נכסים וכספים, זכאים להגנת שכר - אך אין הבחנה בחוק לפי מספר הנפשות, אם מדובר במשפחה ברוכת ילדים או לא (אקטואליה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: Hadas Parush/Flash90)

פרסום ראשון: למרות ימי הפגרה, בלשכת ח"כ אורי מקלב עלו על פרצה בשורת חוקים שעשויה להפלות את המשפחות ברוכות הילדים מהמגזר החרדי.

הפרצה החמורה התגלתה באמצעות עמותות שפנו ללשכת הח"כ, שגילו כי חוק 'הגנת השכר' מחריג משפחות ברוכות ילדים.

"אפליית משפחות ברוכות הילדים בחוק הגנת השכר מצטרפת להפליית משפחות אלו במסגרת חוקים נוספים, כגון קצבאות נכות וקצבת הבטחת הכנסה של הביטוח הלאומי", ציין מקלב וביקש את התגייסות שרת הרווחה יפעת שאשא ביטון לתיקון החוק.

משפחות קשות יום אשר נאלצות להתמודד עם עיקולי נכסים וכספים, זכאים להגנת שכר המאפשרת את קיומים הבסיסי של הנפשות במשפחה.

אך לקונה בחוק מאפשרת את אפליית משפחות ברוכות הילדים, על ידי כך שהחוק אינו מבדיל בין משפחות מרובות ילדים למשפחות קטנות יותר, ומעניק להן את אותו סכום הקיום הבסיסי בלבד - ללא הבדל מספר הילדים.

בעקבות כך, ולאור פניית עמותות העוסקות בתחום ללשכת ח"כ אורי מקלב, פנה מקלב אל שרת הרווחה בכדי שזו תורה על שינוי המדיניות ואף שינוי החקיקה בנושא.

"חוק הגנת השכר הקובע את סכום שכר העבודה שמוגן מפני עיקול, אינו מבחין בין משפחה שלה שני ילדים, לבין משפחה בה מספר הילדים גדול יותר", כתב מקלב לשרת הרווחה בפנייתו, והוסיף כי "סעיף זה מפלה ופוגע בשוויון, וגורם לכך שילדים רבים יסבלו מעוני, מחסור ורעב".

"אפליה זו מצטרפת להפליית משפחות ברוכות ילדים במסגרת חוקים נוספים, כגון קצבאות נכות וקצבת הבטחת הכנסה של הביטוח הלאומי", ציין מקלב וביקש את התגייסות שרת הרווחה לתיקון החוק, באופן שהסכום המוגן מפני עיקול, יתחשב במספר הילדים בכל משפחה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר