מאבקי הכשרות

לראשונה: כשרות רבני בני ברק לאולם בירושלים

במשך השנים, הקפיד הגרמי"ל לנדא להעניק כשרות רק לעסקים בתוך בני ברק. כעת, לאחר השינוי במערכת הכשרות, יתנו כשרות לאולם בירושלים • הבד"ץ בתגובה: אין חדש (חרדים)

שלומי זייבלד | כיכר השבת |
רבני בני ברק הגרי"א לנדא והגרש"צ רוזנבלט (צילום: באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

במשך שנים רבות, הקפיד הגרמי"ל לנדא להעניק כשרות רק לעסקים בתוך העיר בני ברק, או בגבול הסמוך. האם כעת חל שינוי בגישת מערכת הכשרות? תלוי את מי שואלים.

בעוד כשבועיים, צפוי להיפתח בעיר ירושלים אולם חדש, השייך לבעלים של המסעדה היהודית, אולם שיעמוד תחת כשרות רבני העיר בני ברק, הגרי"א לנדא והגרש"צ רוזנבלט.

הדבר מגיע על רקע הסערה סביב מעבר האולמות בעיר בני ברק, שעזבו את כשרותם לטובת שארית ישראל וקהילות היראים.

בשיחה עם נציג האולם, העונה לאלו המחייגים למספר המופיע על המודעה הנושאת את חותמת הכשרות של רבני ב"ב, הוא מבהיר כי למרות שמדובר באותם בעלים, אין קשר ביניהם וכי מדובר במטבח נפרד.

השינוי לכאורה בעמדת רבני העיר בני ברק, הובילה לתגובות שונות של גורמים שונים העוסקים בתחום הכשרות, ולפיו הפכו להיות בד"ץ ככל הבד"צים, ללא הייחודיות שאפיינה אותם.

רבני בני ברק בסיור כשרות משותף (באדיבות המצלם)

"תמיד ידענו להיזהר ולא לנסות לחדור לעיר בני ברק. כאשר עסקים בעיר עברו לכשרות אחרת, יצאו נגדם - כפי שראינו רק בתקופה האחרונה", אומר גורם באחת ממערכות הכשרות ל'כיכר השבת'.

הגורם הוסיף כי כעת, "אחרי שהם הופכים לעוד מערכת כשרות למהדרין, בלי הקפדה על תחומי העיר בני ברק, אין לנו עוד כל צורך לשמור על הכללים שלהם".

מטעם כשרות רבני בני ברק נמסר בתגובה ל'כיכר השבת' כי אין כל כוונה להפוך את הכשרות למסחרית, וכי אין במתן הכשרות לאולם כל חדש - שכן מדובר באותו מטבח של המסעדה היהודית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר