'המודיע' במאמר נחרץ

"חולדאי, תתפטר!": אסון המעלית - רמז לחלולי השבת

מאמר המערכת של ביטאון 'אגודת ישראל' קורא לראש עיריית תל אביב להתפטר בעקבות הטביעה במעלית, כשהוא מאשים את חילולי השבת בעיר כגורמים לאסון בו נהרגו שני בני אדם (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
רון חולדאי (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

ביטאון אגודת ישראל, 'המודיע', קורא הבוקר (שלישי), במאמר מערכת לראש עיריית תל אביב רון חולדאי להתפטר מתפקידו. המאמר קושר בין ההצפות והאסונות בסוף השבוע לחילולי השבת בהובלת חולדאי.

"דווקא בשבת זו, שבתות ספורות בלבד לאחר שחולדאי הפעיל תחבורה בשבת קרה לראשונה בהיסטוריה שירד מבול שכזה על העיר ביום השבת", נפתח המאמר.

כותב המאמר קושר בין חילולי השבת להצפות: "חולדאי לא צריך לחכות שתוכח אשמתו. הוא יודע היטב שלפניו לא קם ראש עיר בתל אביב לחלל את שבת קודש בצורה כה עירונית רשמית. הוא יודע היטב שהוא פרץ בגסות רוח ובנפש מורדת את חומות השבת. אשמה זו ידועה ואינה צריכה הוכחה".

"חולדאי צריך לשאול את עצמו: מה קרה השנה ולמה דווקא בשבת? אולי מן השמים שלחו לו רמזים שיש קשר בין חילול השבת הרשמי לבין ההצפה של עירו שהמיתה שני תושבים? אולי אכן אין זה 'מקרה'".

לדברי הכותב, "מי המבול התל אביבי זרמו באדיר אל הים הגדול בכמויות שיכלו להרים את הכינרת בהרבה סנטימטרים, כשבדרכם הימה הם סוחפים הרבה ערימות אדירות של עפר ובוץ וכך גם גרמו שמי הים הסמוכים לחוף קיבלו מי שופכים מלוכלכים".

"זה לא סתם. כאשר יש ראש עיר שאזרחים תובעים את התפטרותו בגלל שהוא אחראי למחדל הקשה של חוסר עשייה במערכת הביוב, והוא אומר שאם תוכח אשמתו הוא 'ישקול זאת' מותר לכוון אותו לאסון חילולי השבת שהביא על עירו".

הכותב מסיים: "כן, מר חולדאי תודה על אשמתך. תקבל אחריות. אל תתפטר רק שקול בחיוב לבטל את התחבורה בשבת, כדי שיבואו על עירך רק גשמי ברכה. שמור את השבת והשבת תשמור על תל אביב".

יצוין, כי נציג חסידות גור נפתלי לוברט לא התפטר מהקואליציה למרות חילולי השבת בעיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר