מלחמה אזורית?

איראן מאיימת: חיזבאללה יתקוף את ישראל

שעה קלה לאחר מתקפת הטילים לעבר בסיסי ארצות הברית במערב עיראק, בכיר איראני צוטט כי אם הנשיא דונלד טראמפ יחליט להגיב הרי שארגון חיזבאללה יתקוף את ישראל (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
עלי חמינאי, המנהיג הרוחני של איראן (צילום: SaMin SAmIN, GNU)

שעה קלה לאחר מתקפת הטילים לעבר בסיסי ארצות הברית במערב עיראק, בכיר איראני צוטט הלילה (רביעי) כי אם נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, יחליט להגיב הרי שארגון חיזבאללה יתקוף את ישראל.

במשמרות המפכה מנסים להעביר מסר של 'הפסקת אש', וכי במידה וארה"ב לא תגיב על שיגור הטילים - הרי שסבב מאז חיסול מפקד כוח קודס, קאסם סולימאני, הסתיים. אך במקביל מעבירה מסר מאיים של מלחמה אזורית. בהודעת איראן נכתב: "גם ישראל היא חלק מהשלטון האמריקני שחיסל את סולימאני".

שר החוץ האיראני, מוחמד זריף, אמר: "אנחנו לא מחפשים הסלמה או מלחמה, אבל נגן על עצמנו מפני כל תוקפנות".

כאמור, במקביל, במשמרות המפכה מאיימים: "חיזבאללה יפגע בישראל אם ארצות הברית תגיב". בלשכת המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי אמרו הלילה כי "תקיפת הטילים נגד כוחות אמריקניים בעיראק הייתה התגובה ה'חלשה' ביותר בארסנל שלנו".

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הגיב הלילה למתקפת הטילים וכתב בטוויטר: "הכל בסדר! טילים שוגרו מאיראן לעבר שני בסיסים צבאיים שנמצאים בעיראק. הערכה של נפגעים ונזקים מתרחשת כעת. עד כה, כל כך טוב! יש לנו את הצבא החזק והמצויד ביותר בעולם, ללא ספק! אמסור הצהרה מחר בבוקר".

כזכור, בתחילת השבוע התייחס מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, לחיסול חברו הטוב סולימאני ואמר: "ישראל אמרה כי סולימאני מהווה איום קיומי על ישראל אך לא העזה לחסל אותו. היא הייתה יכולה לעשות זאת בסוריה, והיא העדיפה שארה"ב תעשה זאת".

לדבריו: "החל פרק חדש בהיסטוריה, לא רק לאיראן ולעיראק, אלא באזור כולו. זה היה יום ניצחון הדם של ההתנגדות. כשאנחנו מנצחים אנחנו מנצחים, וגם כשאנחנו מתים כשאהידים אנחנו מנצחים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר