"פיצוץ אדיר"

המטוס האוקראיני שנפל באיראן נפגע מטיל?

איראן הודיעה כי לא תמסור את הקופסה השחורה של המטוס שהתרסק לידי חברת בואינג, וטוענת כי סיבת ההתרסקות - בשל כשל באחד המנועים • האם המטוס נפגע מטיל? (בעולם)

רגעי ההתרסקות (צילום: מתוך טוויטר)

האיראנים מצאו את הקופסה השחורה של המטוס שהתרסק לפנות בוקר בשמי המדינה, אך היא מסרבת למסור אותו לחברת בואינג.

כזכור, מטוס בואינג 737 "אוקראינה איירליינס" התרסק לפנות בוקר (רביעי), זמן קצר לאחר שהמריא משדה התעופה אימאם חומייני בטהרן בדרכו לנמל הבית בקייב. לאחר ההתרסקות עלה המטוס באש וכל 176 הנוסעים ואנשי הצוות שהיו על המטוס נהרגו.

סוכנות הידיעות האיראנית מסרה כי המטוס התרסק בין הערים פארנד ושחריר, וככל הנראה ההתרסקות אירעה בגלל כשל טכני.

המטוס התרסק בערך באותו הזמן בו שיגרו האיראנים את הטילים לעבר שני בסיסים בעיראק, שבהם מוצבים כוחות אמריקניים, בתגובה לחיסולו של מפקד כוח קודס קאסם סולימאני - מה שהעלה גל תהיות.

בהודעתה הראשונית, הצטרפה שגרירות אוקראינה באיראן לגרסה הרשמית של טהרן ולפיו כשל במנוע הוא שהביא לאסון. אך בהודעה השנייה בצהריים, נכתב שסיבת ההתרסקות טרם הובהרה.

עד ראיה להתרסקות סיפר לכלי תקשורת, "שמעתי פיצוץ חזק וכל הבתים רעדו. הייתה אש בכל מקום. בהתחלה חשבתי שהאמריקנים תקפו פה בטילים ורצתי להסתתר במרתף. אחרי שעבר קצת זמן יצאתי החוצה וראיתי מטוס שהתרסק שם. חלקי גופות היו פזורים בכל מקום".

ראש שירותי החירום במדינה, פירחוסיין קוליבנד אמר לתקשורת באיראן: "האש הייתה כל כך חזקה, עד כדי כך שלא יכולנו לבצע פעולות הצלה בכלל.

כשנשאל על ידי כתבים בקייב אם ייתכן שהמטוס נפגע מטיל, אמר ראש ממשלת אוקראינה אלכסיי הונצ'רוק כי יש להיזהר מלהעלות השערות לא מבוססות עד לסיום החקירה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר