צפו בהצהרה

טראמפ: אף אמריקאי לא נפגע מהטילים של איראן

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, מתייחס הערב לראשונה לירי הטילים מאיראן לעבר בסיסים צבאיים של ארה"ב בעיראק: "אף אמריקאי לא נפגע", הזים את טענות איראן • צפו (בעולם)

(צילום: מתוך השידור החי של הבית הלבן)

אחרי שיגור הרקטות הלילה מאיראן לעבר בסיסים אמריקאים בעיראק, מגיב הערב (רביעי) נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ לראשונה בשידור חי.

בפתח דבריו אמר טראמפ כי כל עוד הוא יהיה נשיא ארצות הברית - איראן לא תשיג נשק גרעיני.

בניגוד לטענות שעלו באיראן עם דיווחים על שמונים נפגעים כתוצאה מירי הטילים, טראמפ טען כי לא היו נפגעים אמריקאים, וכי הנזק היה מינורי.

"אני שמח להודיע לאמריקה שהיא צריכה להיות אסירת תודה. אף אמריקני לא נפגע בתקיפה האיראנית הלילה. אין לנו פצועים, כל החיילים שלנו בטוחים, ונגרם נזק מינימלי בלבד. הכוחות שלנו מוכנים להכול, מצדיע לאמריקנים במדים".

לדבריו, "משנת 1979, העולם סובל את ההתנהלות של איראן במזרח התיכון ובעולם. הימים האלו נגמרו. איראן היא הספונסרית הגדולה ביותר של טרור בעולם. לעולם לא ניתן לזה לקרות".

בהתייחסות לחיסול סולימאני אמר: "לפי הוראתי, צבא ארה"ב חיסל את הטרוריסט המוביל בעולם, קאסם סולימאני. מפקד כוח קודס. סולימאני היה אחראי באופן אישי לכמה מהמתקפות האכזריות ביותר".

"הוא עודד קבוצות כדוגמת חיזבאללה, עודד מתקפות נגד אזרחים. הוא אחראי על המתקפה האחרונה נגד השגרירות בעיראק בימים האחרונים. הוא תכנן מתקפות חדשות על מטרות אמריקניות נוספות - אבל עצרנו אותנו".

טראמפ הוסיף כי "על ידיו של סולימאני יש דם אמריקני ואיראני. הוא היה צריך להיות מחוסל מזמן. על ידי חיסולו שלחנו מסר חזק לאיראן".

"איראן חייבת לנטוש את השאיפות הגרעיניות שלה, כמו גם את תמיכתה בטרור. מעצמות העולם יכולות לפעול להסכם חדש בנושא הנשק הגרעיני - וחייבים לשלוח מסר ברור לטהראן".

לסיום אמר: "איראן יכולה להיות מדינה אדירה. אך שלום ושגשוג לא יכולים להתקיים במזרח התיכון, כשאיראן ממשיכה להפיץ טרור. לא נסבול יותר את קמפיין הטרור שלכם. הוא לא יורשה להתקדם יותר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר