אחרי הסערה

דובר הרבנות הראשית נגד תכנית הסאטירה ארץ נהדרת

בתוכנית הטלוויזיונית ארץ נהדרת עומדים לפרסם הערב "תגובה" לדברי הראשון לציון הגר"י יוסף, ובפרומו לשידור עיוותו את דבריו. עו"ד קובי אלתר דורש לפרסם הבהרה (ארץ)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
(צילום: Gershon Elinson/Flash90)

התכנית ארץ נהדרת שתשודר הערב (רביעי) בקשת 12, הפיצה פרומו עם הבטחה לתגובה לסערה שפרצה בעקבות דברי הראשון לציון, הגר"י יוסף על 'הגויים מרוסיה'.

בעקבות סילוף דברי הרב הראשי בהצגת דבריו שכביכול נאמרו על ידי הרב כי הוא חושב שהעולים לישראל הם "גויים גמורים וחסרי דת", פנה היום דובר הרבנות הראשית עו"ד קובי אלתר במכתב לעורכים, בבקשה להציג את דבריו של הרב הראשי במדויק ולחדד כי דבריו של הרב נאמרו אך ורק כלפי חלק מן העולים.

במכתבו מציין דובר הרבנות את הציטוט המדויק שנאמר על ידי הרב וכן את הבהרה של הרב לאחר שפורסמו הדברים שכאמור עוררו סערה ציבורית.

בנוסף ציין את העובדה כנתונים אלו שנאמרו על ידי הרב, מפורסמים גם ע"י הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ומשרד הפנים ואף פורסמו באמצעי התקשורת השונים.

בציוץ בטוויטר כתב עו"ד קובי אלתר דובר הרבנות: "לאחר פרסום פרומו של ארץ נהדרת בו מוצג הרב הראשי כאילו דיבר כנגד כלל העולים מרוסיה. פניתי היום במכתב לתיקון הדברים. לצערי, גם לאחר המכתב וניסיונות רבים להגיע לעורכים ולמנוע טעות גסה וסילוף הדברים, עדיין דבריו של הרב שנאמרו אך ורק כלפי חלק מהעולים מסולפים באופן זדוני".

הגר"י יוסף הסביר אתמול את דבריו: "ישנם שני סוגי עלייה שעלו מברית המועצות. ישנה העלייה המבורכת של מאות אלפי יהודים שמסרו את הנפש שלהם בברית המועצות, הם ואבותיהם וכל אותם אסירי ציון, שברוך ה' זכינו ועלו פה לארץ ישראל ואנחנו מקבלים אותם באהבה ובחיבה רבה".

הגר"י יוסף מגיב לסערה (ללא קרדיט)

עם זאת, הדגיש הגר"י יוסף: "אבל ישנה עוד עלייה נוספת, לא נתכחש לכך, עלייה של אותם של אינם יהודים, לא רק שאינם יהודים - מי שלא יהודי צריך לכבד אותו ולאהוב אותו, חביב בן אדם שנברא בצלם, אלא ישנם כאלו שאינם יהודים ואפילו מפתחים שנאה כלפי היהדות, כלפי כל דבר שבקדושה, עליהם אנחנו דיברנו שהעלו כמה כאלו לצערנו הרב, וגרמו לכל מיני הסתה נוראה כנגד היהדות, אבל אותם אלו שעלו אסירי ציון ומאות אלפי יהודים שעלו במסירות נפש אנחנו מחבבים אותם ומכבדים אותם".

הרב יצחק יוסף הוסיף: "אני קורא לכל עולי רוסיה שלא ייקחו את ההסתה שעושים היום כמה אחדים בעקבות הדברים שלנו וניצלו את הדבר לאינטרסים פוליטיים והם מסיתים ומדיחים, שלא ישימו לב אליהם".

"שידעו את האמת", אמר הרב וסיים, "אנחנו אוהבים אותם ואני מברך את כל העולים שיבורכו מפי עליון ושיעלו מעלה מעלה, יהיה להם ברכה והצלחה הקב"ה ימלא משאלות ליבם לטובה ולברכה אמן ואמן".

במענה לפניית 'כיכר השבת', הפקת התוכנית 'ארץ נהדרת', בחרה שלא להגיב על המיוחס לה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר