חוששים מהסקרים?

ברגע האחרון: מגעים לאיחוד מפלגות הימין

ימים לפני לפני הגשת הרשימות, ואחרי שנפגש אתמול עם בצלאל סמוטריץ', נפגש היום נפתלי בנט עם רפי פרץ - יחד שוחחו בדבר האפשרות להקמת מפלגה אחת מאוחדת (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: דוברות)

הציונות הדתית תרוץ ברשימה אחת? יו"ר הימין החדש, שר הביטחון נפתלי בנט, נפגש היום (חמישי) עם יו"ר הבית היהודי, שר החינוך רפי פרץ. אתמול נפגש בנט עם יו"ר האיחוד הלאומי, שר התחבורה בצלאל סמוטריץ'.

על הפרק: איחוד שלושת המפלגות במתכונת 'איחוד מפלגות הימין', ואולי אפילו בצירוף מפלגת עוצמה יהודית, בראשה עומד עו"ד איתמר בן גביר.

ח"כ איילת שקד לוחצת על בנט שיפעל לאיחוד כל מפלגות הימין, במטרה להימנע מאפשרות שאחת המפלגות לא תעבור את אחוז החסימה. בנט מצידו, חושש כי הדבר יבריח מצביעי ימין רך, ואת הליברלים בציונות הדתית.

אתמול נחשף באתר סרוגים כי בנט וסמוטריץ' הגיעו להבנות ראשונות לריצה משותפת של הימין החדש והאיחוד הלאומי, אליו אולי יצרפו את הבית היהודי.

כרגע החלוקה המסתמנת היא שבנט יעמוד בראש הרשימה והבית היהודי והאיחוד הלאומי יתברגו ברשימה בצורת ריצ'-רץ' זוגי.

לפי הדיווח באתר סרוגים, כך תיראה המפלגה המשותפת: 1. נפתלי בנט 2. רפי פרץ/ בצלאל סמוטריץ' 3. איילת שקד 4. רפי פרץ/ בצלאל סמוטריץ' 5. איתמר בן גביר 6. מתן כהנא 7. אופיר סופר/ מוטי יוגב 8. הימין החדש 9. אופיר סופר/ מוטי יוגב 10. הימין החדש 11. יצחק וסרלאוף.

במוצאי השבת האחרונה צייץ ראש הממשלה בנימין נתניהו בחשבון הטוויטר שלו: "הימין לא יסלח לבנט, סמוטריץ׳ ופרץ אם לא יתאחדו לרשימה אחת. שתי הרשימות עלולות ליפול מתחת לאחוז החסימה ויביאו לעליית שלטון השמאל".

במפלגת הימין החדש הגיבו לדבריו של ראש הממשלה, ובהודעה מטעם המפלגה נמסר: "אנחנו מעריכים את הדאגה של נתניהו. נמשיך במשימתנו להביא קולות מכחול לבן ומליברמן לטובת הקמת ממשלת ימין חזקה ובטוחה לאזרחי ישראל".

מהבית היהודי נמסר: "הבית היהודי חוזר וקורא לבנט ולסמוטריץ לבוא ולהתאחד איתנו במפלגת בית יהודי אחת גדולה. משם באתם ולשם אתם צריכים לחזור. ניסיון העבר מלמד שהציבור שלנו לא אוהב פיצולים והוא מעניש אותנו על כך. הבחירות הקרובות קריטיות למחנה הימין כולו ואסור להקל בעניין".

גם בעוצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר מיהרו להגיב: "לאור משחקי האגו והעלבות של חלק ממפלגות הימין, הדאגה של נתניהו לגורל הגוש בהחלט מובנת. עוצמה יהודית תמשיך לפעול על מנת ליצור כמה שיותר איחודים בין מפלגות הימין. רק כך נוכל להגדיל את הגוש ולהקים ממשלה יציבה וחזקה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר